92-9-8، 07:03 عصر
در این آموزش سعی شده به ساده ترین شکل توضیح بدم امیدوارم که مورد استفاده باشه! مرحله ی اول : یک سند جدید بسازیدسایز سند : 640×480 مرحله ی دوم : یک لایه ی جدید بسازیدbrush tool رو انتخاب کنید و براش پیش فرض رو انتخاب کنید با تنظیمات : Size: 150px, Hardness: 100%حالا روی بوم با براش یک نقطه بسازید مانند شکل زیر :
مرحله ی سوم : نقطه رو لود کنیدبرای انجام اینکار shift رو نگه دارید و همزمان روی مرع لایه در جعبه ی دانلود ها کلید کنید.راه دیگه برای انجام اینکار Select>Load Selection> click OKوقتی که اینکارو انجام دادین انتخابتون رو معکوس کنید با زدن دکمه های ctrl+shift+i یا رفتن به Select>Inverse میبینید که هم دایره و هم مربع مورد انتخاب قرار میگیرند!دوباره یک لایه ی جدید بسازید مرحله ی چهارم : ماسک وارد کنیدبعد از ساختن لایه,فقط دکمه ی Q رو از کیبرد بزنین و میبینین که دایره به رنگ قرمز دراومد!حالا برید به Filter>Pixelate>Color Halftone و طبق تنظیمات زیر اعمال کنید:.
.
بعد ok رو بزنین و دوباره بعد از ok کردن تنظیمات دوباره کلید Q رو بزنید و انتخابتون رو معکوس کنید با زدن دکمه های ctrl+shift+i مرحله پنجم : پترن رو پر کنیدبرید به Edit>Fill یا با کلید shift+F5 و یک رنگ انتخاب کنید,ok رو بزنید!حالا اون نقطه ی مشکی که توی مرحله ی دوم ساختیم رو پاک یا پنهان کنید!
.
.
خب دوستان حالا که یاد گرفتین چطوری درستش کنین,حالا اجازه بدین بهتون یاد بدم چطوری تغییر بدینش!نتیجه ی کار شما وابسته به چندتا فاکتور هستش که براتون توضیح میدم:
.
سختی براش :هرچقدر که براش شما نرم تر باشه,نتیجه ی کار شما متفاوت تر و دایره هایی که بوجود میان از هم دورتر میشن و به هم ریختگی دایره ها هم کمتر خواهد شد!.
.
.
.
.
فاکتور بعدی که روی کار شما نتیجه میزاره Screen Angle هست که توی تنظیمات قرار داره!برای این نوع از الگو ها(یا همون پترن ها)فقط channel 1 مهم هست!این میتونه درجه های چرخش الگوی مارو تعیین کنه! خب حالا اجازه بدین تغیراتی که شما میتونین به راحتی بهشون دست پیدا کنین رو بهتون نشون بدم :
.
halftoneهایی که چاله دارن(یا همون سوراخ میشن) :بعد از ساختن پترن halftone,لایه رو با نگه داشتن shift و کلیک کردن روی مربع توی جعبه لایه ها لود کنید(درواقع با اینکار مورد انتخاب قرار میگیره)!وقتی که شما دیدین انیمیشن بیرونی دور پترنتون رو,Marquee tool رو انتخاب کنید!حالا قسمت بیرونی رو توی هر قسمتی که میخواین drag کنین اما shift رو هم نگه دارین تا مورد انتخابتون رو ثابت نگه داره!توی قسمت drag کنینش که دایره های کوچیکتر در وسط قسمت دایره های شیپ قرار داره,بعد دکمه ی delete رو بزنید!میدونم که یخورده گیج کننده بودمخصوصا خوندنش!من اینجا کاری رو که انجام دادم رو نشون دادم :
..
حالا شما میتونین باهر مقداری که خودتون میخواین شیپ ها نشون بدن تنظیم کنین! و در آخر استفاده از گرادینت ها :استفاده از این افکت روی گرادینت ها نتیجه ی جالبی رو به همراه خواهد داشت,میتونه به طراحای وب کمک کنه تا بک گراند ها رو جذاب تر و قشنگ تر بسازن!برای این کار,توی سند جدید یک لایه ی جدید بسازید,gradient tool رو انتخاب کنین و مطمین شین که دارین از Reflected Gradient استفاده میکنین و یک Foreground برای گرادینت شفاف(هر رنگی که شفاف هست).
.
.
حالا یک گرادینت جدید بسازید از اطراف بالای مرکز!حالا ادامه بدین برای ساختن لایه ی گرادینت, لایه ی گرادینت رو لود کنین,معکوسش کنین(ctrl+shift+i),یک لایه ی جدید بسازید,کلید Q رو بزنید,Filter>Pixelate>Color Halftone, دوباره Q رو بزنید,دوباره عملیات معکوس (ctrl+shift+i),حالا FILL این دکمه هار وبزنین (shift+F5),و در آخر از شر لایه ی گرادینت اصلی خلاص شین.اگر این مراحل رو درست دنبال کرده باشین یچیزی مثل شکل زیر باید داشته باشی
.
کپی برداری:حرام البته منبع رو ذکر کنین مشکلی نیس
.
.
.
.
.
.
خب دوستان حالا که یاد گرفتین چطوری درستش کنین,حالا اجازه بدین بهتون یاد بدم چطوری تغییر بدینش!نتیجه ی کار شما وابسته به چندتا فاکتور هستش که براتون توضیح میدم:
سختی براش :هرچقدر که براش شما نرم تر باشه,نتیجه ی کار شما متفاوت تر و دایره هایی که بوجود میان از هم دورتر میشن و به هم ریختگی دایره ها هم کمتر خواهد شد!.
.
.
اگر شما از Marquee tool استفاده میکنید : میتونین سختی لبه های شیپ هارو متفاوت تر کنین با بازی کردن(همون ور رفتن)با تنظیمات Feather px که میتونین توی تب بالای فتوشاپ پیداشون کنین انجام بدین!وقتی که feather روی 0 px هستش,شیپ شما بصورت جامد در میاد!وقتی که شما feather رو افزایش بدین لبه ی شیپ های شما هم بصورت نرم تر درمیان!
.حداکثر شعاع یا max radius(توی تنظیمات color halfthone هستش) :هرچه حداکثر شعاع(max radius) کوچیکتر باشه,دایره ها هم کوچشکتر میشن و تعداشون هم بیشتر میشه!مثلا :
..
.
.
halftoneهایی که چاله دارن(یا همون سوراخ میشن) :بعد از ساختن پترن halftone,لایه رو با نگه داشتن shift و کلیک کردن روی مربع توی جعبه لایه ها لود کنید(درواقع با اینکار مورد انتخاب قرار میگیره)!وقتی که شما دیدین انیمیشن بیرونی دور پترنتون رو,Marquee tool رو انتخاب کنید!حالا قسمت بیرونی رو توی هر قسمتی که میخواین drag کنین اما shift رو هم نگه دارین تا مورد انتخابتون رو ثابت نگه داره!توی قسمت drag کنینش که دایره های کوچیکتر در وسط قسمت دایره های شیپ قرار داره,بعد دکمه ی delete رو بزنید!میدونم که یخورده گیج کننده بودمخصوصا خوندنش!من اینجا کاری رو که انجام دادم رو نشون دادم :
..
..
.حالا شما میتونین باهر مقداری که خودتون میخواین شیپ ها نشون بدن تنظیم کنین! و در آخر استفاده از گرادینت ها :استفاده از این افکت روی گرادینت ها نتیجه ی جالبی رو به همراه خواهد داشت,میتونه به طراحای وب کمک کنه تا بک گراند ها رو جذاب تر و قشنگ تر بسازن!برای این کار,توی سند جدید یک لایه ی جدید بسازید,gradient tool رو انتخاب کنین و مطمین شین که دارین از Reflected Gradient استفاده میکنین و یک Foreground برای گرادینت شفاف(هر رنگی که شفاف هست).
.
.
.
.
اگر گیج شدین مراحل اول آموزش رو دوباره بخونینموفق باشین! ترجمه شده اختصاصی برای http://www.iqpi.ir کپی برداری:حرام البته منبع رو ذکر کنین مشکلی نیس