بک لینک

موضوع بسته شده است 
کلیه وب سایت هایی که با موبایل سازگار نباشند جریمه خواهند شد !
#1
کار گوگل این بار از تشویق و هشدار گذشت. طبق آخرین تغییراتی که گوگل از ۲۱ آوریل یعنی سه شنبه اول اردیبهشت در الگوریتم موتور جستجوی خود داده است، کلیه وب سایت هایی که با موبایل سازگار نباشند جریمه خواهند شد و از نتایج اول جستجو خارج خواهد شد.

این تغییرات گوگل تا حدی جدی است که در اینترنت موج جدیدی را با هشتگ #Mobilegeddon به راه انداخته است که معنایی مشابه «آخرالزمان موبایلی» دارد. رشد فناوری های تلفن های هوشمند به حدی سریع بوده که بسیاری از صاحبان وب سایت ها از تکنولوژی های روز جا مانده اند و گوگل برای ایجاد بهترین تجربه کاربری برای کاربرانی که از طریق موبایل به این موتور جستجو مراجعه می کنند چاره ای جز اعلام جریمه برای وب سایت قدیمی و منسوخ ندیده است.

احتمالاً شما هم به وب‌سایت‌هایی برخورده‌اید که برای صفحه موبایل طراحی نشده‌اند و برای دیدن متن‌ ها باید مرتب بر روی نقاط مختلف آن زوم کنیم یا لینک‌ ها آن‌قدر به هم نزدیک هستند که به‌سختی می‌ توان با صفحه لمسی و بدون موس، لینک موردنظر را انتخاب کرد.فناوری های جدید طراحی وب به صاحبان وب سایت ها این امکان را می دهد که وب سایتشان را برای تمام مرورگرها با هر سایزی بهینه کنند تا جلوی چنین مشکلاتی را بگیرند.

برای آشنایی با مزایای طراحی واکنش گرا برای کاربران موبایل این مقاله را بخوانید.

برای سال های متمادی طراحی مناسب وب سایت برای موبایل ها، عاملی در الگوریتم های جستجو گوگل محسوب میشد. وب سایت هایی که به طور مناسب برای موبایل ها بهینه سازی شده بودند در نتایج جستجو گوگل جایگاه بهتری نسبت به وب سایت رقبای خود که چنین کاری انجام نداده بودند، بدست می آوردند. اما تا کنون این عامل رده بندی در نتایج جستجو هم محدود و هم مبهم بود.

با وجود تگ \"سازگاری با تلفن همراه\" که در کنار نتایج جستجو گوگل بعضی وب سایت ها ظاهر میشد، به طور دقیق مشخص نبود که گوگل از چه فاکتورهایی برای محاسبه رتبه بندی وب سایت ها در نتایج جستجو موبایل استفاده می کند. به این دلیل، بسیاری از صاحبان کسب و کارها بهینه سازی وب سایت خود برای موبایل ( تبلت و ...) را به تعویق انداختند، اما در ۲۱ آوریل ۲۰۱۵ ( ۱ اردیبهشت ۹۴) الگوریتم های گوگل به طور رسمی تغییر کرد و تاثیر زیادی بر میزان بازدید وب سایت ها گذاشت.

بر اساس پست جدیدی از وبلاگ گوگل تغییر اساسی در الگوریتم های موتور جستجو برای سازگاری وب سایت ها با موبایل ها و تبلت ها و ... اعمال شده است و این تغییر، نتایج جستجو گوگل توسط موبایل ها و تبلت ها و ... را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد.

بر اساس نظر یکی از کارشناسان گوگل، الگوریتم های سازگاری وب سایت ها با موبایل و تبلت و ... بر نتایج جستجو گوگل تاثیر بسیار زیادی خواهد گذاشت، حتی بیشتر از الگوریتم های پاندا و پنگوئن، دو الگوریتم از الگوریتم هایی که بیشترین تاثیر را در سال های اخیر بر نحوه رتبه بندی وب سایت ها در صفحه نتایج جستجو گوگل داشت.

هنوز جزییات دقیقی از این الگوریتم و نحوه محاسبه رتبه وب سایت های سازگار با موبایل و تبلت و ... در صفحه نتایج جستجو گوگل منتشر نشده، اما طبق نظر کارشناسان، وب سایت هایی که برای موبایل و تبلت و ... بهینه سازی نشده باشند بسیاری از بازدیدکنندگان خود از طریق موتور جستجو گوگل را از دست خواهند داد.

طبق تخمین های صورت گرفته، اکنون حدود ۶۰ ٪ از جستجو های انجام شده موتور جستجو گوگل توسط موبایل ها و تبلت ها و ... است، پس منطقی به نظر می رسد که گوگل می خواهد بر این تعداد کاربر و افزایش رضایت آنها سرمایه گذاری کند و الگوریتم های جستجو خود را تغییر دهد. به هر حال مشخص است که وب سایت هایی که برای موبایل و تبلت و ... بهینه سازی شده اند، در آینده جایگاه بهتری در نتایج جستجو بدست خواهند آورد.

چگونه برای این تغییر آماده شویم؟

اگر وب سایت شما طراحی سازگار با موبایل ها و تبلت ها و ... دارد نیاز نیست زیاد نگران باشید، ولی اگر تاکنون استراتژی موبایلی برای حضور خود در فضای آنلاین اجرا نکرده اید، حالا زمان حیاتی برای انجام آن است. قدم های زیر را دنبال کنید:

اطمینان حاصل کنید که نسخه موبایلی وب سایت شما فعال و کاربردی است. برای این منظور، یک راه طراحی واکنش گرا وب سایت می باشد که بسیار محبوب است، اما شما می توانید یک هاست مجزا برای نسخه موبایلی وب سایت خود نیز داشته باشید. گوگل تا زمانی که کاربران تجربه جستجو خوبی با موبایل ها و تبلت ها و... داشته باشند، تفاوتی بین این دو قائل نیست.
اطمینان حاصل کنید که ربات های موبایل گوگل بتوانند وب سایت شما را کراول کنند، چون اگر گوگل نتواند وب سایت شما را ببیند، وب سایت شما در نتایج جستجو ظاهر نخواهد شد.
تمام صفحات وب سایت خود را با موبایل یا تبلت و ... تست کنید تا از طراحی مناسب آن مطلع شوید، فراموش نکنید که طراحی مناسب صفحه اصلی وب سایت شما به این معنی نیست که سایر صفحات وب سایت شما هم سازگار با موبایل و تبلت و ... است.

گوگل دو ابزار برای بررسی سازگاری وب سایت ها با موبایل و تبلت و ... ارائه کرده است. اول، شما می توانید برای تعیین اینکه آیا وب سایت شما طراحی سازگار با موبایل ها و تبلت ها و ... دارد بروی این لینک کلیک کرده و با وارد کردن آدرس وب سایت خود از نتیجه سازگاری مطلع شوید.

دوم، ابزارهای گوگل وبمستر نیز گزارش مناسبی را برای قابلیت استفاده موبایل وب سایت شما ارائه می دهد، که توسط آن می توانید از نکات مهمی مطلع شوید.

به نظر می رسد تغییر الگوریتم ۱ اردیبهشت ۹۴ بزرگترین تغییر گوگل در خصوص موبایل هاست که تاکنون اتفاق افتاده، اما مطمئنا آخرین آن نخواهد بود. اگر وب سایت شما سازگار با موبایل ها و تبلت ها و... نباشد، نمایش وب سایت شما در نتایج جستجو گوگل و به تبع آن بازدهی بازاریابی اینترنتی شما به شدت کاهش خواهد یافت.

فراموش نکنید گوگل به دنبال ارائه بهترین تجربه جستجو به کاربران اش است و برای دستیابی به این هدف، اقدامات لازم را انجام خواهد داد .
منبع: انجمن اسکینک .
مَشْتے ⇝گُنده تَر از زَمیــــــــن کِه نیســــتے ∅ ☜هستے؟؟؟✓ ☜ زَمین با هَمِــــــه اوبهـَــــتِشّ زیر پاے مَنه
آخرین نمونه کار وب: انجمن 98لاو - میم نما - ابزار قرمز - گپ استار
طراحی و دیزاین حرفه ای پروژه و وب شما , پ.خ بدین ... Html5 , Css3 , Jquery , Php
 سپاس شده توسط A.salehpour ، amir_vasfi ، modhamatan ، E-Beshkani ، alivesali ، سپهر صفائیان ، Farshad0732
موضوع بسته شده است 


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان