بک لینک

آموزش ساخت عکس اسکرولی در فتوشاپ
#1
 (برای بزرگ شدن عکس ها روی آن ها کلیک کنید)
 
1-خب ابتدا باید یک صفحه ی جدید در فتوشاپ باز کنیم. سایزش بستگی به کار خودتون داره ولی من سایزش رو بزرگتر گرفتم تا شما واضح تر ببینید. و دست خودم باز تر باشه. از منوی file گزینه newرو میزنیم و عکس جدید باز میشه.
 [تصویر:  Untitled-2.jpg]
2-حالا با ابزار rectangle tool ( مستطیل ساز) یک مستطیل با رنگ دلخواه ایجاد کنید و سپس از طریق دریچه ی لایرز(layers) اون رو انتخاب کنید و روش راست کلیک کنید. حالا روی گزینه ی Rasterize layer کلیک کنید تا شیپ ما تبدیل به لایر بشه.
 [تصویر:  Untitled-3.jpg]  [تصویر:  Untitled-4.jpg]

3-حالا دوباره روی همون مستطیل راست کلیک کنید و این دفعه گزینه ی Duplicate layer رو انتخاب کنید و در پنجره ی باز شده روی ok کلیک کنید. حالا شما دوتا مستطیل دارید که دقیقا روی هم هستند. حالا دوباره همین مرحله رو تکرار کنید چون برای کاری که ما میخوایم انجام بدیم به سه تا مستطیل احتیاج داریم.
 [تصویر:  Untitled-5.jpg]   [تصویر:  Untitled-6.jpg]

4-حالا مستطیل ها رو با استفاده از ابزار move tool - که معمولا بالا ترین ابزار در جعبه ابزار فتوشاپ هست- با فاصله ای یکسان پایین بیارید. مانند شکل زیر:
[تصویر:  Untitled-7.jpg]
 
5-حالا اسم های دلخواهتون رو روی هر کدوم از مستطیل ها بنویسید. مثلا من اسم سه تا از سرویس های وبلاگدهی رو نوشتم.
 [تصویر:  Untitled-7-2.jpg]
6-الآن ما میخوایم که یکی از نوشته ها رو با یکی از مستطیل ها در یک لایر قرار بدیم.(دلیل این کار در مراحل بعدی مشخص میشه. لازم نیست که همه ی متن ها و مستطیل ها رو با هم ترکیب کنیم و فقط مستطیل و متن وسطی رو با هم ترکیب کنیم کافیه). الآن از پنجره ی لایرز، روی متن کلیک کنید و مانند مرحله 2، روش راست کلیک کنید وRasterize layer رو انتخاب کنید. حالا دکمه ی کنترل(ctrl روی کیبورد) رو داشته باشید و روی مستطیل مورد نظر کلیک کنید تا متن و مستطیل با هم انتخاب بشن. سپس روی یکی از آن ها راست کلیک کرده و merge layers رو انتخاب کنید.

 [تصویر:  Untitled-7-3.jpg]   [تصویر:  Untitled-7-4.jpg]

7- حالا از منوی window که بالای فتوشاپ هست، تیک گزینه ی history رو فعال کنید. حالا می بینید که در صفحه ی فتوشاپ یک پنجره جدید به نام history اضافه شده است. بالای پنجره ی هیستوری رو بگیرید و اون رو به کنار سه مستطیلتون منتقل کنید. حالا موس رو روی پایین ترین قسمت از پنجره ی هیستوری بگذارید و سعی کنید تا با تغییر سایز دادن پنجره، طول اسکرولِ پنجره رو به اندازه ی سه مستطیل بکنید. مانند شکل زیر:
 [تصویر:  Untitled-8.jpg]
8- حالا با استفاده از دکمه ی Prt Sc SysRq در کیبورد (که معمولا در قسمت بالایی کیبورد قرار داره) از صفحه ی مانیتورتون عکس بگیرید.(کافیه فقط یکبار این دکمه رو فشار بدید.) حالا یک صفحه ی جدید در فتوشاپ باز کنید و از منوی edit روی paste کلیک کنید. حالا شما باید با ابزار انتخاب کننده که معمولا دومین ابزار در جعبه ابزار فتوشاپ هست، اسکرول رو انتخاب کنید و اون رو کپی کنید و در صفحه ای که سه مستطیل قرار دارند paste کنید.
 [تصویر:  Untitled-9.jpg]    [تصویر:  Untitled-10.jpg]

9-در مرحله ی آخر،شما باید برای زیبایی تصویر، سایز مستطیل وسطی رو تغییر بدید. برای اینکار از پنجره ی لایرز روی مستطیل وسطی کلیک می کنیم و از منوی edit روی transform  و روی scale کلیک می کنیم:
 [تصویر:  Untitled-11.jpg]
حالا دکمه ی shift رو نگه می داریم و همزمان با موس گوشه ی مستطیل رو میکشیم تا کمی بزرگتر شود. این هم از تصویر نهایی و کامل شده:
[تصویر:  Untitled-12.jpg]

منبع: http://galaxy-tools.ir
گلِکسی تولز
دریافت ابزار ها و طراحی های گرافیکی



پاسخ
 سپاس شده توسط ar-blogger ، mojtaba79


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان