بک لینک

موضوع بسته شده است 
دزدیدن سورس قالب و گذاشتن آن برای فروش
#1
با سلام خدمت همه دوستان...من نوشین هستم... اولین باری هست که اینجا مطلب میذارم..البته یه سواله تا مطلب....موضوع از این قراره که یه آدم به اصطلاح محترم! که اسم خودش رو گذاشته طراح( که نمیتونه یه لوگو واسه سایتش بزنه) نمیدونم رو چه حسابی اومده قالب منو ریپ کرده و از اون بدتر تو سایت خودش گذاشته واسه فروش!!!
بعدش اومده بهم پیام داده گفته ما قالب شما رو ریپ کردیم تا قدرت تیم بیست دیزاینر را به شما ثابت کنیم و جلوی طراحان ما ادعایی نداشه باشید...!!!!!( تا اینجا خنده داره نه!!!) رفتم وبشون ( best-designer.ir) دیدم بله قالب منو بدون هیچ اجازه ای دزدیده و با افتخار گذاشته تو وبش واسه فروش..اونم چی قالبی که تا حالا چندین بار به قیمت خیلی بالا!! پیشنهاد فروش داشته و لی من تمایلی به فروش نداشتم گذاشته 5000 تومان!!!! !!!
هر چند این کار چیزی از ارزش قالب من نمی کاهه و برعکس موفق بودن من رو تو زمینه گرافیک و طراحی وب میرسونه و بی ارزش آدمهای 5000 تومنی مثل ایشون روثابت میکنه!!! که از حرصشون و اینکه من تو این 3 ماه از خیلی سایت ها و وبلاگ های دیگه موفق تر بودم اومدن دست به این کار زدن!

بگذریم!!! اصل سوالم این بود؟ آیا مرجعی هست که بشه پیگیری کرد و اصلا قانون کپی رایتی هست که واسه همچین روزایی به درد بخوره...!! چون تمام حقوق قالب و مطالب و ابزار و قالب ها اختصاصیه! که این آدم بی شخصیت اومده دزدی کرده...هر چند که این قالب به درد کسی نمیخوره و کدهایی برای ارسال مطلب و پست و لینک و خیلی چیزای دیگه غیر فعاله و برای آپدیت از دریم ویور استفاده میشه..و تنها کسی میتونه باهاش کار کنه که به کدنویسی مسلط باشه...و این کار فقط توانایی های منو ثابت کرده...همین!

اما چون کار ایشون خیلی مزخرفه و غیر اخلاقی و دزدی تو روز روشن و گذاشتن واسه فروش میخوام پیگیری کنم؟
حالا کسی از دوستان هست در این زمینه یاری کنه؟ چیزی هم از سایت پیوندها دستگیرم نشد!!! یعنی قانونی ندیدم که به این مورد اشاره کنه؟

ببخشید که طولانی شد!

حرف پایانی:
این مورد رو وقتی دیدم یاد جمله ی استادم افتادم:

احمق را رها کنید تا در دنیای احمقانه ی خویش خوشبخت زندگی کند!
#2
البته فکر نمیکنم راهی برای جلوگیری از این کارها باشه
شما اگه خیلی ناراحتی میتونی انتقام بگیری . یا حکشون کن
یا خودت قالبتو رایگان قرار بده و تصویر پیامی که مدیر اون سایت برات فرستاده رو ضمیمش کن
 سپاس شده توسط nushin-webdesigner ، pinoq ، atanaghedifar ، mnk ، WorldTheme
#3
شما قالب سایت خودشان را ریپ کنید و برای سرویس های وبلاگ بفرستید , قالب انقدر قشنگ هست که توسط افراد زیادی انتخاب شود.

یا راه دوم این هست که دامنه ان ها را هک کنید.
 سپاس شده توسط nushin-webdesigner ، atanaghedifar ، WorldTheme
#4
چرا همیشه راه دور میرید؟وارد سایت پیوندها شده و اونا رو فیلتر کنید.خیلی ساده!یا قالب خودشونو ریپ کرده و برای فروش بگذارید .اسم طراحاشم به اسم خودتون قرار بدید.

یعنی مقابله به مثل
 سپاس شده توسط nushin-webdesigner ، atanaghedifar
#5
من فکر میکنم این کار از نظر سازمان فیلترینگ هم غیر قانونی است و در صورت درخواست شما پیگیری میکنند و حتی ممکن است سایت آنها فیلتر شود.
 سپاس شده توسط nushin-webdesigner ، atanaghedifar ، mnk
#6
Winkخودت قانون رو اجرا کن !!!!
 سپاس شده توسط nushin-webdesigner ، atanaghedifar
#7
اگه بتونی هکش کنی طرف دیگه از این کارا نمی کنه.
 سپاس شده توسط nushin-webdesigner
#8
واسه منم پيش اومده ولي با تذكر حل شد ! حتي پيشنهاد فروش هم داده بودند كه وقتي من تذكر دادم قالب وبشو عوض كرد ولي مورد شما خاص هست ! نابودش كنيد !
برای یکی از سایتام مشکلی پیش اومده . چند روز انجمن نمیام .
 سپاس شده توسط nushin-webdesigner
#9
(91-2-17، 03:13 عصر)karbar98 نوشته است: شما قالب سایت خودشان را ریپ کنید و برای سرویس های وبلاگ بفرستید , قالب انقدر قشنگ هست که توسط افراد زیادی انتخاب شود.

یا راه دوم این هست که دامنه ان ها را هک کنید.

ریپ کردن قالب ایشون کاری واسه من نداره...اما اگه قراره منم این کارو بکنم پس فرقی بین من و اون نیست!!! خواستم یه راهی باشه که بیشتر شبیه کارستون باشه تا بخوام با یه ریپ ساده تموم بشه....
واسه هک هم اولین راهی که به ذهنم رسید همون بود که تا حالا مقدماتش چیده شده و دوستان متخصصی هستند که تو این زمینه اعلام همکاری کردند...حالا پیگیری میکنم اگه نشد مثل اینکه چاره ای نیست!! البته ایشون قبلا یه وب هم داشتند (city-sound.ir) که تو همین زمینه ابزارهای وبلاگنویسان فعالیت میکرد که الان فیلتر شده...و این سایتو از نو تو همین فروردین ماه زده... که فک میکنم فیلتر هم بیشتر به خاطر همچین کارای مزخرفی بوده که گریبانگیرش شده...
من اصلا از اون روز فقط یه بار رفتم تو وبشون و اصلا دهن به دهنشم نشدم تا اینکه بخوام جوابشو بدم به قول همون استاد: احمق را رها کنید تا در دنیای احمقانه ی خویش خوشبخت زندگی کند.

(91-2-17، 05:56 عصر)messi نوشته است: واسه منم پيش اومده ولي با تذكر حل شد ! حتي پيشنهاد فروش هم داده بودند كه وقتي من تذكر دادم قالب وبشو عوض كرد ولي مورد شما خاص هست ! نابودش كنيد !

تذکر!!!!! مطمئن بودم افاقه نمیکنه واسه همین تا حالا اصلا جوابشونم ندادم....آخه طرف همچین با یه اعتماد به نفسی اومده گفته که " ما قالب شما را ریپ کردیم تا پیش طراحان ما ادعای طراحی نکنید!!!!!Big Grin ( آدم خندش میگیره) ...
آخه یکی نیست بهش بگه ریپ کردن یه قالب که کاری نداره.....همچین میگه که انگاری از نو و از پایه شروع کرده کدنویسی...خوب آدم احمق دزدیدن سورس که افتخار نیست! بلکه بیشتر ضعف تون و میرسونه که ادعای طراحی میکنید ولی هیچی حالیتون نیست!

حتما.....منم نابود نکنم ... مطمئنم چوب خدا صدا نداره

(91-2-17، 04:09 عصر)ahmad-ahmad نوشته است: من فکر میکنم این کار از نظر سازمان فیلترینگ هم غیر قانونی است و در صورت درخواست شما پیگیری میکنند و حتی ممکن است سایت آنها فیلتر شود.

امیدوارم پیگیری بشه....هر چند که بعید میدونم...تو ایران واسه قانون کپی رایت کسی تره هم خرد نمیکنه!!! اما اگه خارج از کشور بود همچین کاری حداقل 6 تا 1 سال زندان و جریمه داشت!...

به هر حال پیگیری میکنم جواب نداد.... راه دوم...

(91-2-17، 12:48 عصر)رسول نوشته است: البته فکر نمیکنم راهی برای جلوگیری از این کارها باشه
شما اگه خیلی ناراحتی میتونی انتقام بگیری . یا حکشون کن
یا خودت قالبتو رایگان قرار بده و تصویر پیامی که مدیر اون سایت برات فرستاده رو ضمیمش کن

منم همین فکرو میکنم...ولی باز سنگ مفت گنجشک مفت! یه سنگ میزنیم ببینیم کجا میخوره! افاقه نکرد...خشن تر رفتار میشه...

و اینکه قرار دادن قالب من دردی رو درمون نمیکنه.. ..هر چند که تو همین 2 روز خیلی ها با نظر و ایمیل و ...فهمیدن که ایشون چه آدم مزخرفی هستن و بیشتر یه لاف زنن تا یه طراح..ولی حتما با یه روش خاص آبروی نداشتشو بزودی تو همین مکان: dokhmale-papa.blogfa.com بازم میبرم تو وب! تا همه بدونن که ایشون دزده...

ممنون از همگی....پیگیری میکنم و نتیجش هر چی شد تو همین جا اعلام میکنم.....

سپاس از همه عزیزان...
#10
خوب فعلا از طریق این ماده پیگیری کردم ببینم چی میشه:

ماده 12 فصل سوم قانون جرائم رایانه:

‎ماده (12):
هركس به طور غيرمجاز داده‎هاي متعلق به ديگري را بربايد، چنانچه عين داده‌ها در اختيار صاحب آن باشد، به جزاي نقدي از يك تا بيست ميليون ريال و در غير اين صورت به حبس از نود و يك روز تا يك سال يا جزاي نقدي از پنج تا بيست ميليون ريال يا هر دو مجازات محكوم خواهد شد.


اگه دقت کرده باشید خیلی از سایت ها تو فوتر سایتشون به این قانون اشاره کردن..فقط خدا کنه جواب بده.
موضوع بسته شده است 


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان