بک لینک

۷ توصیه برای موفقیت در پروژه‌های سئو در سال 2018
#1
در این پست به بررسی 7 مورد از نکات مربوط به SEO می‌پردازیم که انتظار می‌رود در سال 2018 شاهد افزایش اهمیت آنها در مباحث مربوط به بهینه‌سازی سایت در موتورهای جستجو باشیم.
جستجوی صوتی و دستیاران دیجیتال
جستجو از طریق صدا تحولی عظیم در نحوهٔ ایجاد ارتباط بین کاربران و همچنین پردازش اطلاعات به وجود آورده است و در پی آن ارائهٔ دستیاران دیجیتال نیز باعث به وجود آمدن فضایی جدید در نحوه‌ٔ اجرای کوئری‌های جستجو شده است (البته این موضوع ارتباط تنگاتنگی با هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی دارد که در ادامه بیشتر پیرامون این موضوع بحث خواهد شد).
باتوجه به آمار ارائه شده توسط گوگل، در حال حاضر از هر ۵ جستجو یکی از آنها به صورت صوتی انجام می‌شود (به عبارت دیگر، ۲۰٪). باتوجه به موارد گفته شده و تغییرات بنیادینی که در نحوهٔ انجام جستجوها به وجود آمده است، انتظار می‌رود تا در سال 2018 نیز شاهد افزایش سهم جستجوهای صوتی و در نتیجه توجه بیشتر موتورهای جستجو به آنها باشیم؛ در واقع، از نگاهی تخصصی‌تر انتظار می‌رود که عبارات جستجو، طولانی‌تر و به زبان محاوره و طبیعی کاربران نزدیک‌تر شوند.
بدون شک در آینده‌ای نزدیک، تکنیک‌های پردازش صدا و گفتار کاربر نقش بیشتری در زندگی انسان‌ها خواهد داشت و افزایش دقت آنها و استفاده از الگوریتم‌هایی با کارایی بالاتر، به یکی از موضوعات پرطرفدار تبدیل خواهد شد. همچنین انتظار می‌رود، باتوجه به تعامل و سازگاری بالای جستجوی صوتی در ارتباط با دیوایس‌های خانه‌های هوشمند، استفاده از آنها در این زمینه نیز رشد بیشتری بیابد؛ در این صورت، شرکت‌ها نیز به داده‌هایی از نوع جدید و بسیار مفید دست می‌یابند که می‌توان از آنها برای ارائهٔ بهترین پاسخ به کاربر استفاده نمود.
لینک بیلدینگ
انتظار نمی‌رود که در سال 2018 مباحث مربوط لینک بیلدینگ در SEO اهمیت خود را به طور کامل از دست بدهند، اما باتوجه به عملکرد گوگل در سال‌های اخیر می‌بایست توجه هرچه بیشتری به کیفیت لینک‌ها داشته باشیم تا تعداد آنها؛ به عبارت دیگر، اگر لینک‌های جدید صرفاً برای افزایش تعداد بوده و از کیفیت مناسب برخوردار نباشند، نباید در استراتژی‌های سئو برای سال 2018 جایی برای آنها در نظر گیریم.
البته این بدان معنا نیست که برقرای لینک از سایت‌های محبوب و دارای مخاطب به هیچ عنوان زیاد تأثیری در نتایج ندارد، چرا که دور از ذهن نیست وجود لینک در سایت‌های پرمخاطب می‌تواند افزایش ترافیک ورودی سایت مقصد را به همراه داشته باشد و در نتیجه لینک‌هایی از این نوع تأثیر مستقیمی در بهبود رتبهٔ جستجوی اُرگانیک سایت شما نیز خواهند داشت. اما توصیه می‌شود تا جای ممکن لینک‌ها از سایت‌های دارای زمینهٔ فعالیت مرتبط تهیه شوند.
از موارد گفته شده می‌توان نتیجه گرفت لینک‌سازی هنوز هم به عنوان پروسه‌ای که برای کسب نتیجه از آن به زمان زیادی نیاز است، بی‌فایده نخواهد بود. به صورت خلاصه، ایجاد ارتباطات پایدار برای یک برند و در پی آن ساخت لینک‌های قوی و سودمند را می‌توان یک استراتژی موفق سئو در سال 2018 دانست.
یکی دیگر از چالش‌های سئو در سال ۲۰۱۸، نحوهٔ برخورد با مطالب کاربران و مخاطبان در وبلاگ‌ها و استفادهٔ بهینه از آنها به عنوان یک پارامتر تعاملی از استراتژی‌های مربوط به لینک بیلدینگ است؛ البته بدیهی است که این مورد مادامی سودمند خواهد بود که به اعتبار برند لطمه‌ای وارد نشود.
اخیراً گوگل نیز اعلام نموده که توجه بیشتری به سایت‌هایی که وابستگی زیادی به پست‌ها و کامنت‌های کاربران مهمان خود دارند خواهد داشت و همچنین هشدار داد که با هدف جلوگیری از افزایش انتشار لینک‌های اسپم و مبهم، نظارتی دقیق‌تر بر عملکرد این‌گونه از وبلاگ‌ها اعمال خواهد شد؛ نتیجهٔ این تغییرات، به وجود آمدن تنوعی در استراتژی‌های مربوط به لینک بیلدینگ است که با توجه به آن، یک پروفایل کامل از بک‌لینک‌ها نتیجه بهتری از یک لینک تنها خواهد داشت.
تجربهٔ کاربری
عملکرد اخیر گوگل به عنوان مهمترین موتور جستجو اثبات می‌کند در سال 2018 شاهد افزایش اهمیت مباحث مربوط به#تجربهٔ کاربری یا UX در پروژه‌های سئو خواهیم بود. واضح است که بهبود یک سایت از نظر یوایکس موجب افزایش ارتباط و تعامل کاربر با صفحات می‌شود و بدین ترتیب موتورهای جستجو می‌توانند محبوب‌ترین صفحات را از نظر کاربران تشخیص داده و بدین ترتیب نتایج خود را بهتر از گذشته اولویت‌بندی نمایند.
نخستین گام‌ها در بهبود تجربهٔ کاربری یک وب‌سایت می‌تواند بررسی سرعت لود صفحات، میزان خوانایی مطالب و همچنین ارزیابی مسیری باشد که کاربر برای دستیابی به اهداف مورد نظر خود در ‌سایت می‌بایست آنها را طی نماید.
آنالیز رفتار کاربرانی که از طریق موتورهای جستجو وارد وب‌سایت می‌شوند یکی دیگر از راه‌های ارزیابی صفحات باتوجه به نکات یوایکس است؛ برای مثال، اگر اکثریت کاربران پس از گذشت 30 ثانیه سایت را ترک می‌کنند، می‌توان نتیجه گرفت که محتوای نامناسب و یا UX ضعیف عوامل احتمالی هستند که باعث عدم ایجاد ارتباط مؤثر و پایدار بین کاربر و سایت شده‌اند.
همچنین باتوجه به افزایش روزافزون کاربرانی که از طریق موبایل‌های خود به جستجو در اینترنت می‌پردازند، بهینه بودن عملکرد صفحات سایت در تمامی ابعاد صفحه نمایش، امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر است (در ادامه پیرامون اهمیت این مسئله بیشتر بحث خواهد شد).
از موارد گفته شده می‌توان این‌گونه نتیجه گرفت که امروزه دیگر تنها افزایش ترافیک ورودی برای یک سایت کافی نبوده و هدف باید جذب مخاطبانی پایدار باشد که حضور آنها نتیجه‌ٔ دلخواه برای صاحبان کسب‌وکارهای آنلاین را نیز به همراه داشته باشد. در همین راستا، در مقاله‌ای تحت عنوان Jaco: ابزاری آنلاین برای مشاهده و تحلیل رفتار کاربران سایت، به معرفی ابزاری پرداختیم که وب‌مسترها می‌توانند با استفاده از آن، به رصد کردن رفتار کاربران سایت خود و تجربهٔ ایشان در استفاده از سایت بپردازند.
اسنیپت‌ها و پاسخ‌های سریع
محبوبیت Featured Snippet در بین شرکت‌هایی که سعی دارند تا بالاترین رتبه در نتایج صفحات جستجو و یا به اصطلاح موقعیت صفر (Position 0) را کسب کنند، در سال ۲۰۱۷ بسیار افزایش یافت و این در حالی است که دستیابی به این رتبه حاصل مجموعه‌ای از عوامل گوناگون است که برخی از آنها در فاکتورهای قدیمی‌تر SEO حتی وجود هم نداشتند.
باتوجه به مطالب منتشر شده توسط وب‌سایت Stone Temple Consulting، در حدود 30٪ از سرچ کوئری‌های گوگل، فیچرد اسنیپت‌ها را به نمایش می‌گذارند و این موضوع تأییدی است بر اهمیت بالای نیاز به تدوین یک استراتژی مناسب برای چگونگی بهینه کردن محتوای سایت با هدف رسیدن به استانداردهای گوگل در اسنیپت‌ها.
اگرچه امروزه لیست‌ها، جداول و نمودارها محبوبیت بیشتری در بین کاربران پیدا کرده‌اند، اما ارائهٔ محتوایی سودمند در قالب پرسش و پاسخ (Q&A)، فرآیند استخراج محتوای صحیح برای گوگل را با هدف نمایش یک مطلب به صورت Featured Snippet آسان‌تر می‌کند.
یک اقدام جذاب دیگر که می‌توان در پروژه‌های سئو سال 2018 روی آن تمرکز کرد، بهینه‌سازی فیچرد اسنیپت‌ها برای جستجوهای صوتی است و ترکیب این دو تِرِند سئو می‌تواند نتایج بسیار مفیدی را برای شرکت‌ها در صفحات نتایج سرچ‌ انجین‌ها به همراه داشته باشد؛ در این موارد می‌بایست بر روی تغییرات صورت گرفته در ساختار سرچ کوئری‌ها و همچنین بر روی زبان طبیعی و کلمات کلیدی طولانی‌تر تمرکز شود.
یک راه مناسب دیگر برای دستیابی به رتبه‌های برتر در صفحهٔ نتایج موتورهای جستجو، ایجاد محتوا به صورت پاسخ سریع (Quick Answer) است؛ Google’s Answer Box را می‌توان به عنوان یک نمونهٔ موفق در زمینهٔ Featured Snippet بهبود یافته‌ای دانست که هدف آن پاسخگویی به پرسش‌های کاربران در کارآمدترین حالت ممکن است.
در این ساختار، بیشتر از عباراتی مثل «چگونه» و «چه چیزی» استفاده شده است و به صورت کلی می‌توان آن را حاصل تلاش گوگل برای سازمان دادن به نتایج جستجو از طریق یک راه مفید‌تر عنوان نمود. همچنین مطابق مشاهدات انجام شده، نتایجی که در قسمت مربوط به پاسخ‌ها از صفحه قرار دارند، دارای نرخ CTR حدوداً 32.3٪ هستند (منظور از نرخ کلیک یا همان CTR نسبت کاربرانی که روی یک لینک مشخص کلیک می‌کنند به تعداد کل کاربرانی است که آن صفحه را مشاهده کرده‌اند و این نسبت معیاری برای اندازه‌گیری موفقیت یک صفحه می‌باشد).
در نهایت، اگرچه ممکن است دستیابی به موارد جدید عنوان شده نیازمند اختصاص دادن زمان و حتی هزینهٔ مالی بیشتر برای شرکت‌ها باشد، اما افزایش تعداد کاربران فعال و بازدیدکنندگان سایت و همین‌طور بهبود نرخ تبدیل بازدیدکننده به مشتری می‌توانند دلایل خوبی برای بهینه‌سازی یک وب‌سایت باتوجه به Featured Snippet باشند.
طراحی موبایل فرست
انتظار می‌رود تا در سال 2018 همچنان شاهد افزایش اهمیت مباحث مربوط به طراحی و عملکرد صفحات در ابعاد گوشی‌های موبایل باشیم. اصطلاح Mobile First که به طور کلی می‌توان آن را به معنی در اولیت قرار دادن طراحی یک صفحه با هدف عملکرد مناسب در ابعاد موبایل دانست، در سال‌های اخیر همواره مطرح شده است و انتظار می‌رود گوگل نیز در این راستا در سال 2018 توجه بیشتری به نحوهٔ عملکرد یک سایت در موبایل برای رتبه‌بندی نتایج خود داشته باشد (پیش‌تر در مطلبی با عنوان Mobilegeddon: آشنایی با فرایند ایندکسینگ گوگل برای موبایل، به بررسی ارتباط بین ایندکس شدن وب‌سایت‌ها و اهمیت طراحی ریسپانسیو پرداختیم).
اما حتی اگر گوگل را در نظر نگیریم، توجه به این موضوع که نتایج تحقیقات اخیر نشان می‌دهند 57% از ترافیک ورودی وب‌سایت‌ها به صورت معمول از موبایل‌ها است و همچنین تفاوت‌های موجود در روش رتبه‌بندی کلمات کلیدی در موبایل و دسکتاپ، نشان می‌دهد که امروزه طراحی مناسب صفحات برای گوشی‌های موبایل امری بسیار لازم، ضروری و حیاتی است.
نکتهٔ دیگری که برای جلب رضایت کاربران موبایل باید مد نظر داشت، نوع محتوای صفحات است به گونه‌ای که مطالب مفید در مناسب‌ترین حجم ممکن و دارای پیوست‌های تصویری و ویدیویی کم‌حجم باشند. همچنین مواردی نظیر بهینه‌سازی برای کاربران محلی، در کنار توجه به افزایش جستجوی صوتی می‌تواند با آسان‌تر نمودن فرآیند جستجو و کسب نتیجه از طریق شخصی‌سازی و ارائهٔ پاسخ‌های مرتبط کوتاه، راه‌کارهایی عالی برای ساخت یک استراتژی موفق سئو در سال 2018 می‌باشند.
سرعت لود سایت در حالت موبایل امری بسیار بااهمیت برای کاربران و البته موتورهای جستجو است و تأثیر مستقیم بر میزان ماندگاری کاربر در سایت و یا ترک آن دارد. در همین راستا، استفاده از AMP و اجرای تنظیمات مربوط به آن می‌تواند یک راه‌حل مفید باشد به طوری که گفته می‌شود با استفاده از این روش می‌توان سرعت لود صفحات را تا 4 برابر سریع‌تر از حالت استاندارد بهبود بخشید (به گفتهٔ وب‌سایت Chartbeat، استفاده از AMP به دلیل افزایش سرعت بارگزاری صفحه، موجب بهبود 35% ارتباط پایدار کاربران و سایت‌ها شده است).
تمرکز گوگل بر روی AMP، استفاده‌کنندگان از آن را افزایش داده است و در حال حاضر این تعداد به بیش از 2 میلیارد صفحهٔ موبایل رسیده است که با استفاده از AMP شتاب‌دهی شده‌اند. انتظار می‌رود این آمار در سال ۲۰۱۸ هم به رشد خود ادامه دهد و ارائهٔ صفحاتی ریسپانسیو که سرعت لود بالایی دارند، موجب جذب مخاطبان بیشتر و در نتیجه کسب دوربین مداربسته هایک ویژن رتبه‌های بهتر در سرچ‌ انجین‌ها شود (اگر علاقه‌مند هستید تا دربارهٔ AMP بیشتر بدانید، پیشنهاد می‌شود مطلب سرعت و هیجان در بارگزاری سایت در موبایل: با AMP همراه باشید! را در سکان آکادمی مطالعه نمایید).
رشد جستجوی تصویری
نقش تصاویر و ویدیوها در محتوای اینترنتی هر روز در حال افزایش است و بدین ترتیب باتوجه به داده‌های موجود، هم‌اکنون یک فرصت عالی برای بررسی دقیق‌تر چگونگی موفقیت در نتایج جستجوی تصویری فراهم شده است. جستجوهای تصویری را می‌توان یک زمینهٔ فعالیت بسیار مهیج دانست که ترکیبی از نوآوری و تجربهٔ کاربری می‌تواند باعث پیشرفت در آن شود.
سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در زمینهٔ توسعهٔ موتورهای جستجوی تصویری توسط نام‌های بزرگی نظیر گوگل، بینگ، پینترست و ... خود می‌تواند دلیل محکمی بر نقش تأثیرگذار محتوای تصویری در اینترنت و اهمیت بسیار آن برای کسب موفقیت‌های تجاری باشد.
برای تدوین یک استراتژی خوب سئو در سال 2018، نیاز است تا از نوع محتوای تصویری و چگونگی استفاده از آنها توسط کاربران اطلاعات دقیقی جمع‌آوری شود؛ بررسی الگوی رفتاری کاربران و مشخص شدن این موضوع که کاربر چگونه از محتوای تصویری استفاده می‌کند و همچنین درک عادات رفتاری آنها با علومی نظیر نوروساینس و استفاده از نوآوری‌های مبتنی بر تکنولوژی، می‌توانند عوامل موفقیت در بازار رقابتی سئو باشند.
باتوجه به موارد گفته شده، واضح است که شرکت‌ها برای کسب نتایج خوب در پروژه‌های SEO و پیروزی در رقابت 2018 باید بیش از پیش بر روی بهبود کیفیت محتوای تصویری خود و بررسی بازخوردهای کاربران از محتوای ارائه شده تمرکز کنند.
هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی
از زمان ورود هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی به مباحث مرتبط با موتورهای جستجو، تغییراتی بنیادین در عملکرد این سیستم‌ها به وجود آمده است (برای آشنایی بیشتر با مفهوم هوش مصنوعی، به مقالهٔ هوش مصنوعی (AI) چیست؟ مراجعه نمایید). با بهره‌مندی از نتایج حاصل از اجرای الگوریتم‌های پیچیده که در کسری از ثانیه اجرا می‌شوند، کاربران می‌توانند در پاسخ به جستجوهای خود، در سریع‌ترین زمان ممکن به نتایجی با بالاترین میزان دقت دست یابند.
لازم به ذکر است اجرای سرچ کوئری‌ها از طریق صدا نیز وابستگی بسیاری به میزان کیفیت عملکرد هوش مصنوعی و تکنیک‌های یادگیری ماشینی به کار رفته در سیستم‌های جستجوگر دارد و این حوزه می‌تواند به تنهایی، خود یکی از چالش‌های علمی در سال‌های پیش‌رو باشد.
با گسترش کاربردهای مباحثی نظیر هوش مصنوعی، یادگیری ماشینی و یادگیری ژرف انتظار می‌رود در سال 2018 نقش یکی از الگوریتم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی گوگل با نام رنک‌برین (RankBrain) که از آن برای دسته‌بندی نتایج جستجو استفاده می‌شود، پررنگ‌تر شده و بدین ترتیب به گزارهٔ «بهینه‌سازی برای هوش مصنوعی» و نوآوری‌هایی از این دست نزدیک‌تر شویم (برای آشنایی بیشتر با مفهوم یادگیری ماشینی، به مقالهٔ یادگیری ماشینی چیست؟ مراجعه نمایید).
دستیابی به نتایج برتر در سال 2018
باتوجه به مطالبی که گفته شد، انتظار می‌رود که 2018 سالی بسیار هیجان‌انگیز و همراه با غافلگیری‌هایی جدید برای فعالان عرصه #سئو باشد. ورود برخی مفاهیم جدید اگرچه باعث شده است تا شیوهٔ بهینه‌سازی برای جستجو کاملاً دگرگون شود، اما هنوز هم برخی از تکنیک‌های قدیمی و اصول اولیه مؤثر هستند و می‌توان با ترکیب آنها با تِرِندهای جدید، به نتایج خوبی دست پیدا کرد.
به عنوان مثال، استفاده از اسنیپت، بک‌لینک، بهینه‌سازی برای جستجوی صوتی و سئوی محلی و البته توجه ویژه به محتوا، از جمله مواردی هستند که با در نظر گرفتن آنها در استراتژی‌های پروژه‌های سئو 2018، می‌توان موفقیت آنها را تضمین نمود.
در نهایت همانند گذشته بهترین راه‌کار برای موفقیت در سئو، حرکت بر اساس آخرین تِرِندهای روز و با استناد به منابع رسمی و معتبر و البته کنار گذاشتن تعصب بی‌جا به برخی از شیوه‌های مرسوم و همچنین دوری از شایعات و مطالب بی‌پایه‌ای است که برخی افراد صرفاً براساس تجربهٔ خود آنها را به عنوان قوانین سئو معرفی می‌کنند.
منبع 
وب و اینترنت
پاسخ
 سپاس شده توسط toorjoor
#2
هنوز هم نقش موثر با لینک و محتوا هستش!
پاسخ
 سپاس شده توسط rezakian
#3
ممنونم از مطالب مفیدتون
مرکز جراحی با لیزر بیماریهای نشیمنگاه
درمان بیماریهای فیستول شقاق کیست مویی و همورئید با لیزر
پاسخ
#4
(97-2-8، 02:31 صبح)golil نوشته است: هنوز هم نقش موثر با لینک و محتوا هستش!

توجه داشته باشید همه چیز لینک نیست عوامل زیادی هست که می تونه سایت شما را در نتایج جستجو بالا بیاره
پاسخ
#5
خصوصیات و کاربرد ام دی اف (MDF)

خصوصیات و کاربرد ام دی اف بسته به نوع آن متفاوت میباشد. ام دی اف را پس از تولید می‌توان روکش نمود. روکش ملامینه، متداول ترین نوع روکش ام ‌دی ‌اف است که در آن فرایند، کاغذ دکوراتیو آغشته به رزین تحت فشار و حرارت بر روی تخته چسبانده می‌شود. روکش‌ های تزئینی علاوه بر زیبایی، به دوام و کاربرد آن در محیط‌ هایی مانند آشپزخانه کمک می‌کند.

   
خصوصیـات فیزیـكی و مكـانیكی بالا

   
دامنه وسیع دانـسیـته (وزن مخـصوص)، ضخامت و ابـعاد MDF قابل تولید

   
قابلیت ابزار خوری، ماشین كاری و سنباده زنی

   
سطوح صاف و متراكم

   
قابلیت شكل پذیری و لبه های صاف

   
عدم وجود معایب چوب معمولی

   
پروفیل دانسیته یكنواخت و همگن

   
قابلیت انجام رو سازی های مختلف همچون انواع روكشی های چوبی و غیر چوبی، رنگ آمیزی و غیره

   
پایداری ابعاد و مقاومت در برابر فشار

   
زیبایی ظاهری، طبیعت ملایم و ظریف و حالات شبیه به چوب

   
قیمت مناسب

انواع ام دی اف
خصوصیات و کاربرد ام دی اف نازك:

این تخته‌ها به كلاسهای خیلی نازك از ۵/۲ تا ۶ میلی متر و ۴ تا ۶ میلی متر تقسیم میشوند. از موارد كاربرد عمومی ام ‌دی ‌اف نازك می توان به كف كشوها، پشت كابینت ها، رویه درها و… اشاره کرد. تمام روسازی قابل انجام روی ام ‌دی ‌اف معمولی روی MDF نازك نیز اجرا میشود. سایر موارد كاربرد ام دی اف نازك عبارت است از: دیوار كوب ها، پوشش های سقف، غرفه های نمایشگاهی، صنایع اتومبیل سازی، رویه لاستیك زاپاس (یدك)، پشت صندلی، رویه در، تولید تخته های انحناء دار و … می باشد.
خصوصیات و کاربرد ام دی اف ضخیم :

ام دی اف ضخیم طبق استاندارد به كلاسهای ۴۵-۳۰ میلی متر و ۶۰-۴۵ میلی متر تقسیم می شود و جهت ساخت سازه های معماری، ستونها، پایه های میز، طاقها، رویه كاری(كابینت)، كف نیمكت و كلا” در مواردی استفاده می شود كه صفحات ضخیم و بزرگ با خواص ماشین كاری (خصوصا” عمیق) مسطح و با سطوح صاف نیاز است.
خصوصیات و کاربرد ام دی اف با وزن مخصوص بالا:

MDF
های استاندارد معمولی با ضخامتهای ۱۹-۱۲ میلی متر معمولاً دارای چگالی ۶۵۰ تا ۸۰۰ kg/m  هستند. چگالی های بالاتر ام ‌دی ‌اف یعنی بالای ۸۰۰ نیز تولید و عرضه می شود. در واقع این کار با اضافه كردن فیبر، چسب و فشار در حین پروسه تولید اوراق سنگین تر انجام می شود که افزایش چگالی، باعث بالاتر رفتن قابلیت های ماشین كاری و سطح سازی (رنگ، روكش و…) شده و نیز خصوصیات مكانیكی و فیزیكی ام دی اف را نیز بهبود می بخشد. موارد استفاده این نوع MDF های سنگین (HDF) عبارتند از: كف پوشها، پله ها، قفسه های صنعتی، میز كار و
خصوصیات و کاربرد ام دی اف با وزن مخصوص پائین:

MDF
با وزن مخصوص ۵۵۰ تا ۶۵۰ kg/m و ULDF با وزن مخصوص زیر ۵۵ kg/m ،جهت استفاده در مواردی كه وزن كمتر مورد نیاز است و نیازی به استحكام بالا وجود ندارد یا در مواردی كه خواص عایق صدا بودن مورد نیاز باشد تولید و عرضه می شود. این ام دی اف ها جهت ساخت پروفیلهای تزئینی معماری، ساخت غرفه های نمایشگاهی و كلاً مواردی كه جابجایی با دست مورد نیاز است و نیز حمل و نقل و ابزار خوری سریع مورد نیاز است، استفاده می شود.
ام ‌دی ‌اف با روكش های تزئینی:

مهمتـرین و غیـر قـابـل تفكیك ترین كاربرد یا آماده سازی ام دی اف جهت كاربرد نهایی، روسازی آن و خصـوصـا” روكش كردن آن می باشد. انجـام عملیـات روكـش كردن MDF امـروزه جـزء خدمات ضروری تولیدكنندگان MDF به خریداران می باشد، بطوریكه معمولاً اكثر كارخانجات بزرگ تولید ام دی اف دارای خطوط روكشی نیز هستند. انواع روكش ها شامل روكش های چوبی (گونه های مختلف)، كاغذی، ملامینه، PVC  و… می باشد.
ام دی ‌اف های قالب گیری شده:

در این روش تخته MDF به شكل خاصی كه در پرس به آن داده می شود تولید می شود، مانند رویه درهای طرح دار و حالت دار، یك تكه یا ام دی افی که در كابینت و كشو و پنجره و… استفاده می شود. این محصولات را می توان به راحتی روكش نمود (پرس ممبران) و به بازار عرضه كرد. اخیراً واردات این گونه ام دی اف به ایران در حال رونق گرفتن است.
ام ‌دی ‌اف های قابل انعطاف:

بوسیله یك پیش تیمار شیمیایی روی MDF با تركیبات الكالین، می توان به آن خواص پلاستیك (موقتی) و قابلیت انعطاف و شكل پذیری داد.
ام ‌دی ‌اف مقاوم در برابر حشرات و قارچها:

این نوع MDF ها که بیشترین استفاده آنها در تولید بعضی از کفپوش ها است، دارای مواد ضد حشرات (حشره کش و قارچ کشی) می باشد که باعث می شود از حمله آفات در امان باشد و دوام بیشتری داشته باشد.
ام دی اف با فرمالدئید کم:

مقدار انتشار فرمالدئید از MDF  معمولی بسته به نوع چسب و مقدار آن کمی متفاوت است. انتشار فرمالدئید MDF  نباید بیشتر ازgr100/mg30 باشد. این نوع MDF بیشتر در وسایل داخل خانه مانند مبلمان استفاده می شود، ولی تهویه مناسب در محل استقرار آنها نیز باید وجود داشته باشد تا فرمالدئید را از محیط خارج سازد.
ام ‌دی ‌اف مقاوم در برابر رطوبت:

تولید MDF مقاوم در برابر رطوبت بیشتر برای استفاده در محیط با رطوبت نسبی محیط حداکثر ۸۰% بوده و با بهبود چسب اوره فرمالدئید معمولی مورد استفاده در تولید MDF یا استفاده از یک چسب ضد رطوبت جایگزین انجام می شود. تمام خصوصیات مثبت MDF معمولی در این نوع تخته ها به اضافه استحکام طولانی تر و تغییر ابعاد کمتر در اثر رطوبت وجود دارد. موارد استفاده MDF مقاوم در برابر رطوبت عبارتند از مبلمان، حمام و دستشویی، کابینت دور ظرفشویی، کف پوشها، پنجره ها، پله ها، پروفیل های خاص و
ام ‌دی ‌اف مقاوم در برابر آتش:

برای این منظور می توان MDF را با پوشش های ضد آتش پوشاند یا مواد و نمک های خاص ضد آتش تیمار کرد، ولی بهترین راه اضافه کردن مواد ضد آتش در حین پروسه تولید است. موارد مصرف این نوع تخته ها عبارتند از پوشش دیوارها، پارتیشن ها، قفسه فروشگاهها و
کابینت کار
تعمیرات کابینت

پاسخ
#6
به نظرم مهم از لینک بیلدینگ ایجاد یک محتوای یونیک و کاربر پسند است
جور جور با تور جور[url=http://www.toorjoor.com][/url]
پاسخ
#7
مرسی برای مطلب مفید و جالبتون
پاسخ
#8
مقاله خوبی بود ممنون
پاسخ
#9
سلام داداش کارت درسته عالی بود . اطلاعات فوق العاده ای در اختیارمون قرار دادین
پاسخ
#10
بسیار عالی

بهترین روش کاشت مو
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان