بک لینک

راهنمای خرید کروز کنترل از طریق اینترنت
#1
کروز کنترل چیست و چگونه کار می کند؟

در خودروهایی که دارای دریچه گاز برقی هستند، زمانی که شما مقداری پدال گاز را فشار می دهید بدون دخالت سیم یک سنسور میزان فشاری که به پدال گاز را وارد می کنید به سیستم کنترل مرکزی یا ای سی یو ارسال کرده و ای سی یو میزان را به دریچه گاز ارسال می کند. دریچه گاز هم به همان اندازه باز می شود. در این خودرو ها می توان از طریق یک کنترل که اطلاعات سرعت را به ecu ارسال می کند به نام کروز کنترل استفاده کنید. اگر شما با کروز کنترل به ecu سرعت ۹۰ کیلومتر بر ساعت را تنظیم نمایید ای سی یو به دریچه گاز اجازه باز شدن به این میزان را صادر می کند نه کمتر و نه بیشتر. در این شرایط بدون نیاز به فشار دادن پدال خودرو شما با سرعت مورد نظر حرکت می کند.

حال به سراغ استفاده از آن برویم زمانی که دو نکته بالا را رعایت کردید. غربالک روی دسته را به سمت پایین حرکت دهید یعنی عبارت cruise سپس پدال گاز را طوری فشار دهید تا سرعت به حد دلخواه شما برسد سپس کلید تریپ ” را به داخل فشار دهید. با این کار علامت کروز پشت آمپر ظاهر می شود و سرعت در قسمت دیجیتال کیلومتر شمار نمایش داده می شود. حال می توانید پا را از روی پدال گاز بردارید. اگر سرعتی که در کیلومتر شمار دیده می شود سرعت مورد نظر شما نیست می توانید با کلید set/- آن را کمتر و با کلید set/+ به آن اضافه کنید. با گرفتن چند ثانیه هر کلید مقدار سرعت ۵ تایی کم یا زیاد می شود و با یک تک فشار به صورت یکی یکی. با ترمز کردن و یا تعویض دنده خودرو از حالت کروز خارج می شود و باید مجدد آن را ست نمایید. بعد از پایان استفاده غربالک را روی حالت وسط یا صفر قرار دهید تا کروز خاموش شود.

اما برای استفاده از لیمیتر نیازی به قوانین بالا وجود ندارد و حتی با دنده ۱ هم می توانید آن را فعال کنید. لیمیتر بیشتر برای جاده های درون شهری استفاده می شود. برای فعال کردن لیمیتر غربالک روی دسته را به طرف بالا یعنی حرف limit حرکت دهید و دکمه تریپ ” را فشار دهید در قسمت کیلومتر شمار هم علامت limit نمایش داده می شود. حال با دکمه های بالا و پایین set/- و set/+ می توانید یک سرعت برای خودرو تعیین کنید. توجه کنید این سرعت حداکثر سرعتی است که به خودرو خود اجازه می دهید با آن حرکت کند. بر خلاف کروز کنترل با ترمز گرفتن و تعویض دنده غیر فعال نمی شود برای غیر فعال کردن این قابلیت حتما باید غربالک را روی حالت صفر قرار دهید.

با توجه به نکاتی که گفته شد، می توانید کروز کنترل مورد نظر خود را با کلیک بر روی خرید اینترنتی کروز کنترل خریداری نمایید.
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان