بک لینک

آپدیت هسته الگوریتم گوگل در دسامبر 2020 | Google December Core Update
#1
گوگل بالاخره بعد از هفت ماه، سومین آپدیت و بروزرسانی  هسته خود را در ماه دسامبر 2020 در مرحله اجرا گذاشت. پیش از این، گوگل در توییتر خود اعلام کرده بود که در حال به روز رسانی هسته جدید در ماه  دسامبر 2020 است و نام این بروزرسانی را December 2020 Core update اعلام کرده بود.
این آپدیت core، در واقع سومین به روزرسانی هسته اصلی در سال 2020  به حساب می آید. در واقع، اولین آپدیت هسته الگوریتم گوگل در ماه ژانویه 2020، و نسخه دوم آن در ماه می 2020 بوده است. اگر به تاریخچه بروزرسانی های گوگل نگاهی بیندازیم، متوجه می شویم که گوگل با فاصله زمانی های کوتاه، به آپدیت هسته خود می پرداخته است؛ اما این آپدیتی که در 4 دسامبر 2020 انجام شده است، در واقع هفت ماه بعد از دومین آپدیت گوگل در may 2020 بوده است.
از زمانی که گوگل در توییتر خود اعلام کرد که قصد بروزرسانی core  گوگل را دارد، تقریبا دو ساعت و نیم بعد، آن را به مرحله اجرا گذاشت و در ساعت 13، به صورت زنده اعلام کرد که در حال بروز رسانی هسته خود می باشد. طبق روند هر آپدیت گوگل، عموما یک تا دو هفته طول می کشد که این هسته کاملا آپدیت شود و به مرحله اجرا درآید.

تاریخچه آپدیت های گوگل

همانطور که در بالا ذکر شد، آخرین بروزرسانی آپدیت گوگل در ماه می 2020 بوده است که نسبت به دیگر بروزرسانی ها، خیلی وسیع تر و سنگین بوده است و تقریبا دو هفته طول کشید تا به مرحله اجرا درآید. قبل از اون هم، در ماه ژانویه 2020، یک بروزرسانی داشت که باعث به هم ریختن بسیاری از رتبه های سایت شد و تمرکز اصلی آن هم بیشتر درباره محتوا و کلمات کلیدی بوده است. در سپتامبر 2019، گوگل یک آپدیتی را به مرحله اجرا گذاشت که نسبت به بروزسانی های دیگر خود، ضعیف تر و ناکارآمد تر نیز بوده است و در واقع تاثیر آنچنانی در رتبه های سایت ها مشاهده نشد. البته ناگفته نماند که گوگل یک اپدیت دیگری را هم در ماه نوامبر 2019 انجام داده بود که بیشتر برای رتبه بندی محلی ساخته و به اجرا درآمده بوده است.

مطالعه بیشتر: برای آنالیز سایت خود به ما اعتماد کنید.

در صورت ضربه خوردن از آپدیت گوگل، چه کنیم؟
گوگل همیشه یک مستند و راهنمایی برای افرادی که سایت آن ها در معرض کاهش رتبه یا پنالتی قرار می گیرند، ارائه می کند. در واقع، گوگل برای افرادی که سایت آن ها به هر دلیل دارای کاهش رتبه یا مشکلات دیگر بر اساس بروزرسانی هسته خود شده است، یکسری پیشنهادات و راهنماهایی در اختیار آن ها گذاشته است.

راستی، چرا ما باید به آپدیت هسته google، اهمیت نشان دهیم؟
همانطور که می دانید، داشتن جایگاه و داشتن بازدید در سایت، باعث افزایش و درآمد در ان کسب و کار می شود، پس اگر گوگل، به آپدیت و بروزرسانی هسته خود بپردازد، امکان کاهش و یا حتی افزایش رتبه و بازدید را به همراه خواهد داشت. هر کارشناس سئو و دیجتال مارکتری می داند که باید با تغییرات گوگل، خود را به روز نماید تا بتواند هم به کسب درآمد بیشتری نائل شود و هم از رقبای خود جا نماند. مطمئنا هر آپدیتی از سمت گوگل، تغییراتی را به همراه خواهد داشت؛ ناگفته نماند افرادی که از روش های کلاه سیاه (black hat) برای کسب رتبه بهتر استفاده کرده اند، همیشه با این تغییرات، دچار ضرر و زیان هایی شده اند و گاهی اوقات، سایت آنها پنالتی و از دور خارج شده است. پس لازم به ذکر است که برای دریافت رتبه بندی بهتر در  نتایج گوگل، همیشه از روش های کلاه سفید و تا حدودی کلاه خاکستری استفاده نمایید.
در آینده اعلام خواهیم کرد که چه فاکتورهایی در google december 2020 core update، باعث تغییرات در سایت می شود. برای آشنایی بیشتر با سئو و کسب رتبه های تاپ در Serp، به صفحه آموزش سئو ویکی دمی مراجعه کنید.
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان