بک لینک

مراحل ساخت گوزن کریسمسی با ایلاستریتور
#1
نحوه ایجاد شخصیت کارتونی Reindeer در Adobe Illustrator
[تصویر:  d1-4.jpg]
با استفاده از Adobe Illustrator یاد بگیرید چگونه یک شخصیت کارتونی جالب را ایجاد کنید که شما را در روح تعطیلات زمستانی قرار می دهد.
برای سر، بدن و پاهای گوزن شمالی،  از براش استفاده می کنیم. در پایان این آموزش، شما می توانید از این تکنیک ها برای ایجاد شخصیت های کارتونی دیگر در آینده استفاده کنید. بیایید سرگرم کننده باشیم!
اگر شما برای شخصیت های کارتونی، دکوراسیون، تعطیلات زمستانی یا الهام کریسمس اشتیاق دارید، با گروه طراحی حس همراه شوید.

۱. چگونه یک سند جدید را باز کنیم؟
Illustrator را اجرا کنید و به File> New بروید تا یک سند خالی را باز کنید. یک نام برای فایل خود را تایپ کنید، ابعاد را تنظیم کنید، سپس Units  را بهPixels  و از Color Mode  ، RGB انتخاب کنید. اطمینان حاصل کنید که Align New Objects to Grid Pixel انتخاب نشده است.

[تصویر:  d2-1.jpg]



۲. نحوه ایجاد سر گوزن
مرحله۱
ابتدا Ellipse Tool (L) را انتخاب کنید و یک لوزی با ابعاد ۹۰ × ۲۱۹ پیکسل را بر روی صفحه ی خود بکشید. با استفاده از ابزار Add Anchor Point Tool (+) به اضافه کردن نقاط اضافی در مسیر بپردازید و اکنون با حرکت دادن این نقاط و همچنین دسته های خود، شکل  سر  را درست کنید. سر را حدود ۳۰ درجه بچرخانید و آن را به رنگ قهوه ای روشن پر کنید.

مرحله ۲
در حالی که شکل سر انتخاب شده است، به Effect> Stylize> Inner Glow بروید و تنظیمات نشان داده شده را اعمال کنید . سپس دوباره با استفاده از تنظیمات برعکس این افکت را اعمال کنید.
[تصویر:  d4.jpg][تصویر:  d4.jpg]

مرحله ۳
بیایید کمی بافت اضافه کنیم با شکل سر که انتخاب شده است، اول یک کپی از طرح ساخته شده بگیرید؛ سپس به Effect> Sketch> Note Paper بروید و تنظیمات نشان داده شده را اعمال کنید. تنظیم Blending Mode را به Multiply و Opacity را به ۱۲٪ کاهش بدید .
[تصویر:  d5.jpg][تصویر:  d5.jpg]


مرحله ۴
از Pen Tool (P) استفاده کنید و سه مسیر را در دو طرف و در انتهای سر رسم کنید. آنها را انتخاب، ضخامت خط را ۲pt قرار بدید و از مسیر Brush Libraries Menu> Artistic> Artistic_Paintbrush  براش Dry Brush 6 Art Brush را انتخاب کنید.
بعد، از منوی Effect> Blur> Gaussian Blur را انتخاب کنید و  Radius= 6 پیکسل  را اعمال کنید، سپس خط ها را از Blending Mode به حالت Overlay درآورید و Opacity 35٪ را تنظیم کنید.
[تصویر:  d6.jpg]
[تصویر:  d6.jpg]

مرحله ۵
شکل سر را انتخاب کنید و سپس Alt رو نگه داشته و با موس درگ کنید تا یک کپی از آن روی تمامی لایه ها ایجاد کنید. سپس لایه جدید را دوباره با لایه های قبلی ارنج کنید و تمام اشکال ها را در Artboard خود انتخاب کنید و از منوی Object> Clipping Mask> Make (Control-7) بروید. شما می توانید نتیجه را در تصویر زیر مشاهده کنید و در این مرحله سر آماده است.
[تصویر:  d7.jpg]
[تصویر:  d7.jpg]

۳. نحوه ایجاد گوش های گوزن شمالی
مرحله ۱
از  ابزار Pen Tool (P) استفاده کنید تا دو شکل گوش را رسم کنید و به آنها رنگ قهوهای مایل به زرد بدهید.  همانطور که برای سر انجام دادید، افکت Inner Glow را دوبار اعمال کنید، اما از تنظیمات نشان داده شده در زیر استفاده کنید.
[تصویر:  d8.jpg][تصویر:  d8.jpg]
گام ۲
یک شکل شبیه اما کوچکتر را در روی این شکل ها رسم کنید، رنگ آن را صورتی کنید، و سپس شکل دوم را کمی کوچکتر، رنگش هم صورتی باشد، رسم کنید. شکل سوم کوچکترین است؛ با استفاده از گرادیانت نشان داده شده آن را رنگ کنید.
در حال حاضر، فقط شکل دوم صورتی و کوچکترین شکل بنفش را انتخاب کنید و به Object> Blend> Blend Options بروید. انتخاب گزینه Specified Steps و تعیین عدد ۲۰ افکت را تنظیم کنید و  OK را بزنید و سپس به Object> Blend> Make بروید.
[تصویر:  d9.jpg][تصویر:  d9.jpg]
مرحله ۳
با استفاده از ابزار  Pen Tool (P) یک مسیر منحنی در بالای شکل گوش صورتی بکشید. ضخامت خط را ۲ pt با رنگ قهوه ای بگذارید و از Blush Brush Black Blend 100×3 (لینک آموزش ساخت براش در اوایل این آموزش موجود است).  با استفاده از (Control-G) تمام اشکال هایی را که گوش چپ را تشکیل می دهند در یک گروه قرار بدید.
همان تکنیک ها را برای طراحی گوش دیگر گوزن، استفاده کنید و یا برای راحتی کار از گروه گوش طراحی شده یک کپی گرفه و سپس از منوی Object> Transform> Reflect و یا کلیک راست روی گروه و 
Transform> Reflectطرح را برعکس کنید.
[تصویر:  d10.jpg]
[تصویر:  d10.jpg]

۴. نحوه ایجاد بدن از گوزن های شمالی
 مرحله ۱
ابزار Pen Tool (P) را بردارید و شکل را مانند تصویر خطی را به عنوان بدن رسم کنید. از همان رنگ، افکت و تنظیماتی را که برای سر گوزن  آموزش داده شد استفاده بکنید.
[تصویر:  d11.jpg]

[تصویر:  d11.jpg]
گام ۲
شکل بدن را انتخاب کنید و سپس کپی و در محل (Shift-Control-V) را برای ایجاد یک نسخه از آن روی لایه انتخابی ایجاد کنید. مانند مرحله طراحی سر گوزن این مرحله را نیز با استفاده از منوی Object> Clipping Mask> Make (Control-7) این مرحله را نیز انجام دهید.
 

[تصویر:  d12.jpg]

مرحله ۳
برای ایجاد شکم، بیضی را بر روی بدن رسم کنید و آن را با گرادیانت نشان داده شده رنگ کنید. پس از آن، به Effect> Stylize> Feather بروید و یک شعاع ۵ پیکسل را اعمال کنید تا لبه ها کمی نرمتر شوند.

[تصویر:  d13.jpg]

۵. چگونه پاها و سٌم گوزن را ایجاد کنید
مرحله ۱
با استفاده از ابزار Pen Tool(P) شکل پا را رسم و با استفاده از همان رنگ، افکت و تنظیمات سر و بدن گوزن، پا را طراحی میکنیم. برای افکت Inner Glow از مقدار Radius کمتری استفاده کنید. زیرا شکل پا بسیار کوچک است. شما می توانید نتیجه را در تصویر زیر ببینید.
شما می توانید ماسک را با استفاده از یک کپی از شکل پا برای ایجاد لبه های اصلی ایجاد کنید، درست همانطور که قبلا در آموزش بدن انجام دادید.
[تصویر:  d14.jpg]
[تصویر:  d14.jpg]

گام ۲
سٌم ها از دو شکل ساخته شده است که در تصویر زیر نشان داده شده است، بنابراین دو خط را با  ابزار Pen Tool (P)  رسم کنید و آنها را با قهوه ای تیره پر کنید. بعد، دو شکل مشابه اما کوچکتر را در وسط پر از قهوه ای متوسط رسم کنید.
حالا شکل قهوه ای تیره را در سمت چپ و شکل کوچکتر بالای آن انتخاب کنید و آنها را با استفاده از ۲۰ Specified Steps تنظیم کنید. همین کار را برای سمت راست صاف انجام دهید .
[تصویر:  d15.jpg][تصویر:  d15.jpg]


مرحله ۳
با ابزار Pen Tool (P) با دو خط با ضخامت ۱pt نرم رسم کنید؛ رنگ قهوه ای روشن را به آنها بدهید و از  Art Brush نیز استفاده کنید. در نتیجه، شما می توانید دو نور انعکاسی روی سم ها رسم کنید.
کل شکل های پا را انتخاب کرده و با زدن کلید های میانبر (Control-G) تمام اشکال هایی را ایجاد کردید را یک گروه کنید.
[تصویر:  d16.jpg]
[تصویر:  d16.jpg]

مرحله ۴
یک کپی از اولین پای طراحی شده ایجاد کنید و آنها را در سمت چپ بدن به عنوان “بازو” تنظیم کنید. این دو در پشت بدن را از پانل Layers به زیر تمامی لایه ها جا به جا کنید.
دو نسخه دیگر را بسازید و آنها را به عنوان پای راست و
“بازو” راست  تنظیم کنید. این دو باید در جلوی بدن باشند. ابزار Pen Tool (P) را انتخاب کنید و یک مسیر منفرد کوچک را در ابتدای پا و “بازو” رسم کنید؛ با ضخامت  ۱.۵pt  از Blush Art Blush Blender استفاده کنید. این یک سایه کوچک در ابتدای پا و بازو ایجاد می کند .
[تصویر:  d17.jpg]
[تصویر:  d17.jpg]


۶. چگونه یقه ی گوزن را ایجاد کنید
مرحله ۱
یک شکل مستطیلی بر روی گردن گوزن شمالی رسم کنید و از گرادیانت نشان داده شده برای پر کردن آن استفاده کنید .
سپس شکل رسم شده را بین لایه های سر و بدن قرار دهید.
[تصویر:  d18.jpg]


مرحله ۲
به پانل Symbols بروید، منوی Symbol Libraries> Web Buttons and Bars را باز کنید و نماد Bullet 6-Orange را پیدا کنید. آن را به سمت راست خود بکشید و به Object> Expand  بروید. دایره بزرگتر را انتخاب کرده و آن را حذف کنید.
اکنون دایره بیرونی را انتخاب کنید و زاویه شیب را به -۹۰ درجه تنظیم کنید تا سفید در بالای صفحه باشد و در پایین خاکستری باشد. حالت Blending Mode را به Multiply (۲) نیز تنظیم کنید.
شکل جدید (۳) را انتخاب کنید، به Object> Transform> Scale بروید و ۲۲٪ را در فیلد Scale تایپ کنید. شکل کوچک (۴) را روی قلاده حرکت دهید و دو یا سه کپی دیگر را بسازید.

[تصویر:  d19.jpg]


۷. چگونگی ایجاد چشمهای گوزن شمالی
مرحله ۱
از Ellipse Tool (L) برای رسم دو بیضی به عنوان چشم  استفاده کنید. آنها را با خاکستری بسیار خفیف پر کنید و سپس با استفاده از تنظیمات نشان داده شده  افکت Inner Glow را اعمال کنید.
[تصویر:  d20.jpg]


گام ۲
یک بیضی کوچکتر را روی هر چشم به عنوان عنبیه  بکشید. آنها را با یک زرد تیره پر کرده و افکت Inner Glow را  اعمال کنید.
[تصویر:  d21.jpg]
[تصویر:  d21.jpg]


مرحله ۳
دو شکل کوچکتر را به عنوان عدسی چشم رسم کنید . برای اضافه کردن برخی از انعکاس های نوری، دو بیضی جدید را روی شکل های مشکی بکشید، همانطور که در تصویر زیر نشان داده شده است . تمام آنها را با گرادیانت سیاه و سفید پر کنید و حالت Blending Mode را روی Screen تنظیم کنید .
[تصویر:  d22.jpg]

[تصویر:  d22.jpg]

مرحله ۴
از Pen Tool (P) برای کشیدن دو مسیر منحنی در بالای چشم به عنوان ابروها و دو مسیر زیر لبه های پایین چشم برای سایه ها استفاده کنید . همه خط ها را رنگ قهوه ای با ضخامت ۲ pt  قرار بدید و از Brush Art Blend Art Brush استفاده کنید .


[تصویر:  d23.jpg]

مرحله ۵
دو خط دیگر را در زیر چشم بکشید، همانطور که در تصویر  نشان داده شده است. ضخامت هر خط را ۲pt به رنگ قهوه ای  به آنها داده و از Blush Art Brush جدید استفاده کنید .
[تصویر:  d24.jpg]

[تصویر:  d24.jpg]

۸. ایجاد دهان گوزن
مرحله ۱
دوباره با ابزار Pen Tool (P) و رسم یک شکل، دهان گوزن را رسم کنید مثل تصویر زیر . همان مراحل قبلی برای رنگ کردن سر و بدن را دوباره انجام بدید .
یک کپی از شکل ایجاد شده بگیرید و شکل کپی شده جدید را زیر لایه اصلی قرار بدید و رنگ یک دست قهوه ای تیره تر را به آن بدهید. سپس با انتخاب ۳ نقطه وسط دهان و زدن دکمه فلش رو به پایین بعدی برای دهان ساخته خواهد شد مانند شکل زیر.

[تصویر:  d25.jpg]


مرحله ۲
در حالی که شکل دهان باقی می ماند انتخاب شده، به Object> Path> Offset Path بروید و Offset -5 px اعمال کنید. شکل کوچکتر به دست آمده را با قرمز پر کنید و افکت Inner Glow  را اعمال کنید.
[تصویر:  d26.jpg]
[تصویر:  d26.jpg]


مرحله ۳
اشکال دندانها را رسم کنید، چهار عدد در هر طرف. لازم نیست که یکسان یا کامل باشند . دندان ها را با زرد کم رنگ پر کنید و پس از آن یک شکل شبیه اما کوچکتر را پر کنید که روی هر دندان را سفید کند .
فقط یک دندان را همراه با شکل سفید کوچکتر در روی آن انتخاب کنید و با استفاده از ۱۲=Specified تنظیمات را انجام دهید. همین کار را برای بقیه دندان ها تکرار کنید .
[تصویر:  d27.jpg]

مرحله ۴
حاشیه بین دندانها را با ابزار Pen Tool (P) رسم کنید . ضخامت Stroke را ۰.۵pt قرار دهید و از رنگ خاکستری برای براش استفاده کنید.
[تصویر:  d28.jpg]
 [تصویر:  d28.jpg]
 مرحله ۵
بیایید یک برجستگی کوچک روی لثه ها اضافه کنیم. از Pen Tool (P) یا Pencil Tool (N) برای رسم یک مسیر کوتاه در سمت چپ دندان  استفاده کنید. ضخامت آن را  ۱.۵ و از رنگ سفید استفاده کنید. از آنجا که Colorization روی Tints تنظیم شده است، قلم مو سفید می شود و شفافیت آن را کاهش داده و Opacity را ۵۰٪ تنظیم میکنیم.
[تصویر:  d29.jpg]
[تصویر:  d29.jpg]

۹. نحوه ایجاد بینی از گوزن
مرحله ۱
از Ellipse Tool (L) برای رسم دو بیضی مانند تصویر که با قرمز و زرشکی  پر شده است، استفاده کنید. در حالی که هر دو شکل انتخاب شده اند، آنها را با استفاده از ۱۲ Specified Steps ترکیب کنید. هر دو شکل را یک گروه کرده، به Effect> Stylize> Drop Shadow بروید و تنظیمات زیر را اعمال کنید .
[تصویر:  d30.jpg]
[تصویر:  d30.jpg]


مرحله ۲
یک بیضی جدید بر روی بینی با گرادیانت گرد سیاه و سفید رسم کنید . افکت Gauss Blur=2 px را اعمال کنید؛ سپس آن را از منوی Blending Mode وانتخاب Screen و تنظیم ۷۵٪ Opacity را انجام دهید .
 


[تصویر:  d31.jpg]

مرحله ۳
از ابزار Pen Tool(P) برای رسم یک مسیر در سمت چپ پایین بینی استفاده کنید. ضخامت آن را روی ۲ pt قرار دهید و رنگ سفید را انتخاب کنید و Blush Art Brush را استفاده کنید. حالت Blending Mode را روی Overlay و Opacity را به ۷۵٪  تغییر دهید.
از ابزار Direct Selection Tool (A) برای انتخاب تنها بیضی بزرگتر از بینی استفاده کنید و سپس کپی و جایگذاری در محل (Shift-Control-V) برای ایجاد یک شکل جدید از آن در روی لایه های دیگر استفاده کنید. این کپی را با خط بدون رنگ و داخل شکل بدون رنگ ایجاد کنید. در حال حاضر مسیر کشیده شده همراه با کپی بینی (۳) را انتخاب کرده و به Object> Clipping Mask> Make (Control-7) بروید. شما می توانید نتیجه را در تصویر زیر ببینید 
[تصویر:  d32.jpg]
[تصویر:  d32.jpg]


مرحله ۴
در این مرحله بینی قرمز آماده است و شما می توانید با (Control-G) تمام اشکال هایی را کهطراحی کرده اید در قالب یک گروه با هم مرتبط کنید.
این گوزن ناز اکنون فقط شاخهای خود را کم دارد.

[تصویر:  d33.jpg]
۱۰. نحوه ایجاد شاخ های گوزن شمالی
مرحله ۱
ابزار Pen Tool (P) یا ابزار Pencil Tool (N) را انتخاب کنید و چهار مسیر را برای تعریف شکل شاخ ها بکشید. ضخامت آنها را ۱۱pt و گزینه Round Cap را در پنل Stroke  فشار دهید. در حالی که مسیرها باقی میمانند، به Object> Expand بروید و سپس در  پانل Pathfinder>Unity را انتخاب کنید. در نتیجه، شکل شاخ چپ را خواهید داشت.
در حال حاضر، می توانید تنظیمات اضافی مانند بالا بردن پهن تر کردن و دورتر و یا نزدیک تر کردن سر هر شاخ را برحسب سلیقه تنظیم کنید 


[تصویر:  d34.jpg]

مرحله ۲
مرحله قبلی را تکرار کنید و شاخ راست را بسازید یا فقط می توانید از این شکل کپی گرفته و از طریق منوی (Object> Transform> Reflect) را بصورت عمودی برعکس کنید. هر دو شاخ را با رنگ قهوه ای پر کنید سپس به Effect> Stylize> Inner Glow بروید و تنظیمات نشان داده شده  را اعمال کنید.
[تصویر:  d35.jpg]

مرحله ۳
از ابزار Pen Tool (P) یا ابزار Pencil Tool (N) استفاده کنید تا چند مسیر کوتاه را روی شاخها که میخواهید برجسته بودن آن را نشان دهید رسم کنید. برای مسیرهای سبز ضخامت ۲ pt را انتخاب کنید، برای مسیرهای نارنجی ضخامت ۱pt را انتخاب کنید و همچنین از Blush Art Brush استفاده کنید.
تمام مسیرها را انتخاب کرده، به Effect> Blur> Gaussian Blur بروید و Radius= ۲ پیکسل  را اعمال کنید

[تصویر:  d36.jpg]
[تصویر:  d36.jpg]

در نهایت با کمی ذوق و هنر خود میتوانید گوزن طراحی شده را زیباتر کرده و از آن برای کارت پستال ها و کارهای تبلیغاتی خودتون استفاده کنید.
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان