بک لینک

7 تفارت فتوشاپ و ایلاستریتور
#1
۷ تفاوت اساسی میان ایلوستریتور و فتوشاپ:
۱)اولین و مهم ترین تفاوت میان این دو نرم افزار مربوط به بیس شکل دهنده ی آن ها می باشد.
فتوشاپ بر ‌پایه و اساس پیکسل شکل گرفته است،اما ایلوستریتور با استفاده از بردار کار می کند.
فتوشاپ بر اساس و مبنای تصاویر شطرنجی و پیکسلی است.زمانی که این نرم افزار تولید شد برای استفاده ی عکاسان بود که با تصاویر شطرنجی سر و کار داشتند،اکنون برنامه ی فتوشاپ برای گرافیک ویدئویی،بنرهای تبلیغاتی،صفحات وب و ویرایش خلاقانه عکس ها استفاده می شود.اما این نرم افزار در زمینه ی طراحی بهترین نمی باشد.

۲)گفتیم که بیس ایلوستریتور بر اساس بردار می باشد،حال این به چه معنی است؟
وکتور ها نقاطی هستند که برای ایجاد خطوط کاملا صاف استفاده می شوند.این برنامه برای ایجاد و ویرایش کارهای میتنی بر وکتور همانند گرافیک،لوگوها و دیگر المان های طراحی است.مقیاس پذیری وکتور ها به گونه ای است که هر اندازه که شما بخواهید کوچک یا بزرگ می شوند اما وضوح و کیفیت آن ها پایین نمی آید و همچنان خطوط صاف می باشند،در صورتیکه اگر شما عکس ویرایش شده با فتوشاپ را بزرگ نمایی کنید،کیفیت آن پیکسلی می شود.

۳)ایلوستریتور (Illustrator) برنامه ی ایده آل و کاربردی در جهت ساختن پیج های پشت سر هم و
یا فایل های پی دی اف نمی باشد و استفاده کردن از آن باعث ایجاد مشکلات زیادی می شود.
این در حالی است که برنامه ی فتوشاپ برای ساختن فایل ها و پی دی اف و صفحات پشت سر هم هیچ مشکلی ایجاد نمی‌ کند و برنامه ی کاربردی در این جهت می باشد و از این رو که شماره گذاری صفحات پشت سر هم امری ضروری برای استفاده از اسناد الگوها می باشد.
[تصویر:  ill.jpg]
۴)استفاده از فتوشاپ برای ساختن لوگو و آرم کاری است که هزینه و وقت زیادی را از شما می گیرد،در حالیگه بازدهی چندان خوبی هم ندارد چرا که همین کار را با ایلوستریتور می توان انجام داد و آن را دستکاری کرد و یا تغییر داد و خروجی که از آن می گیریم چون مبتنی بر وکتور است وضوح بیشتری را نیز داراست.

۵)با استفاده از ایلوستریتور می توان انواع بروشور،فایل های لازم برای مناقصه را ساخت و در تبلیغات صنعتی از آن ها استفاده کرد،از طرفی دیگر فتوشاپ برای بنر های تبلیغاتی بزرگ با رزولوشن زیاد و تبلیغات آن ها بهتر عمل می کند.

۶)نرم افزار ایلوستریتور بیشتر برای افرادی که کار آن ها طراحی لوگو است و طرف معاملات آن ها مغازه های کوچک از کارخانه های بزرگ هستند به کار برده می شود در صورتیکه عکاسان حرفه ای و کسانی که به عکس های اصلاح شده نیاز دارند بیشتر از فتوشاپ استفاده می کنند.

۷)نرم افزار ایلوستریتور به شما این اجازه را می دهد که همزمان در خارج از بزنامه نیز کارهایتان را انجام بدهید،نرم افزار فتوشاپ در داخل برنامه فقط می توانید فعالیت داشته باشید.

 مشاور رایگا مالیات _ حسابداری
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان