بک لینک

کسب و کار نو
#1
اول از همه باید به این فکر کنید که به چه ابزاری برای تهیه بخش‌های مختلف منو هتل نیاز دارید. ماهیتابه‌های ساته کردن ( سرخ بدون روغن)، قابلمه‌ها در رنج سایز مختلف، قاشق‌های مخصوص مزه کردن، قاشق‌های میکس کردن، تابه‌های گریل، هم‌زن‌ها، اسپچولا، کاسه در همه سایز، ملاقه با اندازه‌های مختلف، ظرف فشاری مخصوص سس_ این لیست ادامه دارد و بسته به نیاز منو رستوران هتل در بوفه‌های مختلف متفاوت خواهد بود.
قانون سر انگشت این است که همیشه از مقدار محاسبه شده آیتم‌های بیشتر را برای تجهیزات آشپزخانه صنعتی هتل تهیه کنید. در حالی که ممکن است بهترین دستگاه ظرف شوی صنعتی را تهیه کرده باشید این احتمال وجود دارد که برخی ماهیتابه ساته بد از شست و شو کثیف باقی مانده باشد.
1.       قفسه بندی و بخش‌های ذخیره سازی در آشپزخانه رستورانی
قفسه‌هایی که به درستی نصب شده باشد راه حل عالی برای ذخیره سازی تجهیزات مختلف در آشپزخانه علاوه بر مواد غذایی تر و خشک مورد نیاز هتل است.
چناچه تجهیزات ذخیره سازی در طراحی اولیه و در راه اندازی آشپزخانه صنعتی هتل کاملا سازمان دهی شده باشند، سرخط عملیاتی عالی پیش خواهد رفت.
به همین دلیل همه چیز را در دو دسته باید قرار داد. ابزراهایی که بیشترین کاربرد را دارند باید در ارتفاع حداکثر 25 سانتی متری قرار داده شوند. همین طور لوازمی که کاربرد کم تری دارند می‌تواند در قفسه‌های ردیف بالا و پایین جاسازی شوند.
باید بدانید که قفسه‌های ذخیره سازی متحرک در آَشپزخانه های هتل‌های چند ستاره بی نهایت کاربردی خواهند بود. از آنها در سردخانه و ناحیه مواد خشک و یا حتی تر برای ذخیره سازی کردن آیتم‌ها استفاده می‌شود و به دلیل محرک بودن آنها انتقال همه چیز ساده است.
2.       فریز و یخچال صنعتی
 تمام آشپزخانه های صنعتی در تمام هتل‌ها نیاز به سیستم یخچال و فریزر و رنج خاصی از مدل‌های آن را دارند. بدون فریزر صنعتی نمی‌توانید الگوی درستی از کار را در فضای آشپزخانه هتل حفظ کنید.
در لیست تجهیزات مورد نیاز آشپزخانه صنعتی هتل یخچال و فریز صنعتی با کیفیت به خصوص برای مدیریت مواد اولیه الزامی است. یخچال و فریز صنعتی برای فریز کردن حجم زیادی از مواد اولیه در زمان کوتاه مدت بسیار کاربردی هستند.
در این گروه یخچال و فریز صنعتی های راهرویی، عمودی با دو درب و صندوقی و مدل‌های زیاد دیگری وجود دارد. تمام این تجهیزات به نصب حرفه‌ای نیاز دارند تا کار و نگهداری آنها ساده باشد.
3.       لوازم مورد نیاز برای امنیت فضا و کارکنان
اطمینان حاصل کنید که راه اندازی آشپزخانه صنعتی کلیه تجهیزات لازم برای رعایت تمام نکات امنیتی را دارد. باید بخش‌هایی برای نگهداری تجهیزات کمک‌های اولیه و کیت آن در طراحی آشپزخانه در نظر گرفته شود.
در کنار آن تجهیزات اتفای حریق یکی از الزامی‌ترین ابزارهای در آشپزخانه هتل‌ها است. کارکنان هم باید پرتران ضد حریق، و کفش‌های با کف پوش ضد لغزش استفاده کنند.
4.       تجهیزات مورد نیاز آشپزخانه رستورانی: گروه کانترهای آماده سازی و تخته‌های خردکن
میز آماده‌سازی، کانترها، تعبیه سطوحی که برای خرد کردن مواد اولیه مناسب هستند باید در نظر گرفته شوند. این لوازم سازهای مختلفی دارند. از سطوح آماده‌سازس استفاده کنید که از جنس استیل ضد زنگ هستند.
این نوع میز آماده سازی از هرگونه خردگی و تولید باکتری و جذب هر گونه رطوبت کاملا مصون خواهد ماند. همچین میز آماده سازی که این جنس را دارند در مقابل مواد شستشوی قوی کاملا پایدار خواهند ماند.
همچنین برای تجهیزات مورد نیاز آشپزخانه صنعتی هتل فریزری که صندوقی باشد و بر روی آن کانتر آماده‌سازی کاربردی خواهد بود. این نوع تجهیز کردن دسترسی به مواد با استفاده بالا را هم ساده می‌کند. برخی از مدل‌ها در خود کابینت برودتی نیز دارند.

میزهای خرد کردن مواد اولیه باید یا از جنس پلاستیک یا چوب باشد. به این دلیل برای راه اندازی اشپزخانه صنعتی که شست و شو و پاکیزه کردن آنها ساده‌تر است و باکتری در بدنه آنها پنهان نمی‌شود. 
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان