بک لینک

نام دامنه های تجاری: همه آنچه باید بدانید
#1
انتخاب نام دامنه مهم است. در اینجا نحوه اطمینان از انتخاب نام دامنه مناسب برای تجارت خود آورده شده است.
نام دامنه تجاری مانند املاک و مستغلات آنلاین است. جایی است که برند شما در آن تجارت می کند ، مشتریان بالقوه را به سمت خرید محصولات و خدمات شما سوق می دهد و تخصص و اقتدار شما را ایجاد می کند.

به همین دلیل انتخاب نام دامنه تجاری مناسب بسیار مهم است. در اینجا ، پاسخ برخی از سوالات متداول در مورد نام دامنه را خواهید آموخت. پاسخ ها باید در انتخاب صحیح نام دامنه بعدی شما را راهنمایی کند.

نام دامنه تجاری چیست؟
نام دامنه کسب و کار آدرس وب وب سایت تجارت شما است. این همان چیزی است که برای دستیابی به وب سایت در مرورگر وب خود تایپ می کنید. به جای وارد کردن آدرس آدرس فیزیکی خود ، نام دامنه را وارد می کنید تا به وب سایت تجارت خود دسترسی پیدا کنید.

یک نام دامنه به معنای آدرس IP است ، که یک رشته رقمی است که به سختی قابل حفظ است و منحصر به فرد یک وب سایت است. یک نام دامنه تجاری شامل هم بخشی است که مختص تجارت شما است و هم پسوند (یا پسوند) مانند .com ، .net یا .org. این پسوندها به عنوان دامنه های سطح بالا (TLD) شناخته می شوند.

چگونه نام دامنه تجاری کسب می کنید؟
برای به دست آوردن نام دامنه کسب و کار ، ابتدا باید نام دامنه مناسب کسب و کار خود را تعیین کنید و سپس آن را از ثبت نام دامنه خریداری کنید. اغلب اوقات می توانید دامنه ای را از شرکت میزبانی وب خود خریداری کنید ، زیرا اغلب اوقات ، یک فناوری سازنده وب سایت از ثبت نام دامنه استفاده می کند. در حقیقت ، مراحل اولیه ثبت دامنه و مراحل میزبانی وب سایت معمولاً هنگام شروع وب سایت مشاغل خود به طور همزمان انجام می شود. به عبارت دیگر ، بسیاری از شرکت ها که از طریق آنها می توانید دامنه خود را دو برابر به عنوان شرکت های میزبان وب ثبت کنید.

آیا شما باید نام دامنه مشابه نام تجاری ثبت شده خود را خریداری کنید؟
خلاصه ، نه با این حال ، چند نکته وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. در حالت ایده آل ، نام دامنه شما باید شبیه نام تجاری شما باشد. بنابراین ، اگر نام تجاری ثبت شده شما High Street Plumbing Ltd. است ، نمی خواهید نام دامنه tomsplumbing.com را انتخاب کنید.

هنگام انتخاب نام دامنه ، مارک تجاری خود - یا نام تجاری شخصی خود را ، اگر خود اشتغالی دارید - در تمام مطالب ، سیستم عامل ها و موارد بازاریابی ثابت نگه دارید. مطمئن شوید که نام دامنه شما با مارک تجاری که برای تجارت خود در شبکه های اجتماعی نیز استفاده می کنید سازگار باشد.

در مورد لوله کشی High Street ، این دو نام دامنه است که باید در نظر گرفته شود:

لوله کشی بالا
لوله کشی های عالی
حتی اگر نام دامنه دقیقاً با نام تجاری ثبت شده شما یکسان نباشد ، بازهم چیزی مشابه جستجوی آنلاین به مشتریان شما می دهد.

کدام پسوند دامنه بهترین است؟
هرگز نمی توانید با پسوند دامنه .com اشتباه کنید. سعی کنید نام دامنه ای داشته باشید که برند تجاری شما را ثابت نگه دارد و همچنین دارای پسوند .com باشد.

بسته به محل زندگی خود ، سایر برنامه های افزودنی نیز می توانند گزینه های خوبی باشند. به عنوان مثال ، اگر تجارت شما خارج از انگلستان باشد ، داشتن دامنه محلی شما - در این حالت .co.uk - علاوه بر com.

بنابراین ، با استفاده از مثال بالا ، در اینجا دو گزینه عالی وجود دارد:

highstreetplumbing.com
highstreetplumbing.co.uk
اگر نتوانستید .com را برای نام دامنه مورد نظر خود پیدا کنید ، بهترین گزینه بعدی شما انتخاب دات نت است. اگر تجارت شما غیرانتفاعی است ، یک org را امتحان کنید. این سه مورد برجسته ترین گزینه های TLD است. اگر متناسب با تجارت شما باشد ، می توانید برخی از پسوندهای دامنه جدید را نیز امتحان کنید. می توانید لیست کامل برنامه های افزودنی دامنه موجود را در اینجا پیدا کنید.
آیا انتخاب دامنه شما بر SEO تأثیر دارد؟
انتخاب نام دامنه شما برای بهینه سازی موتور جستجو (SEO) مهم است ، اما احتمالاً تا آنجا که فکر می کنید نیست.

داشتن کلمات کلیدی هدف در نام دامنه شما مهم است ، اما تقریباً به اندازه گذشته نیست. داشتن یک وب سایت با کیفیت بسیار مهمتر است و سازنده وب سایت شما می تواند در این زمینه به شما کمک کند. خیلی نگران نباشید که چگونه نام دامنه روی SEO تأثیر می گذارد ، زیرا روش های زیادی برای بهبود سئو وجود دارد.

آیا باید از خط ها و اعداد در نام دامنه استفاده کنید؟
در اکثر قریب به اتفاق موارد ، شما باید از استفاده از خط و عدد در نام دامنه خودداری کنید. برخی از بزرگترین اهداف نام دامنه شما این است که مشتریان به راحتی آن را به خاطر بسپارند و بتوانند سریع آن را تایپ کنند.

درباره حق چاپ و علائم تجاری با نام دامنه چه باید بدانید؟
شما همیشه می خواهید 100٪ مطمئن باشید که نام دامنه ای را که قبلاً توسط شخص دیگری با مارک تجاری ثبت شده است ثبت نمی کنید.

همین مورد برای هر نام دامنه ای که ممکن است برای سایت های تخصصی خریداری کنید. به عنوان مثال ، اگر قصد نوشتن نظر درباره باشگاه های گلف یک مارک خاص را دارید ، هرگز نباید نام دامنه ای را خریداری کنید که xyzbrandgolfclubreviews.com باشد بدون اجازه صریح آن مارک. در صورت تردید ، از مشاوره حقوقی استفاده کنید.

آیا باید نگران اسکوات دامنه یا سکوات سایبری باشید؟
یکی از مزاحمت های بزرگتر در مورد خرید نام دامنه ، برخورد با کوکتارهای سایبری است که به آنها دام گیر نیز می گویند. اینها افرادی هستند که نام دامنه مارک های معروف ، افراد یا مارک های تجاری را خریداری می کنند و روی آنها "می نشینند" به این امید که این نام را برای سود به فروش برسانند.

با ایجاد امنیت در دامنه های سطح بالا (مانند .com ، .net یا TLD موضوعی ، مانند .co.uk) می توانید به یک باره از این امر جلوگیری کنید ، هنگامی که برای اولین بار به دنبال ایجاد نام دامنه کسب و کار خود هستید.

چگونه نام دامنه خود را با وب سایت خود پیکربندی می کنید؟
حالا که همه آن پسوندهای دامنه را خریداری کرده اید ، قرار است با آنها چه کار کنید؟ ابتدا نام دامنه خود را با سرویس میزبانی وب خود پیکربندی کنید. این وب سایت شما را راه اندازی می کند و به شما امکان می دهد از یک آدرس ایمیل شرکت برای حرفه ای سازی همه چیز استفاده کنید.

با استفاده از همان مثال لوله کشی High Street ، بگذارید بگوییم نام دامنه اصلی highstreetplumbing.com است. اما از آنجا که highstreetplumbing.co.uk و highstreetplumbing.net را خریداری کرده اید ، این امکان را دارید که دامنه این سایت ها را پارک کنید ، به این معنی که همه آنها را به آدرس IP وب سایت کسب و کار خود متصل کنید.

این بدان معناست که اگر مشتری به دنبال لوله کشی High Street باشد و اتفاقاً به جای highstreetplumbing.com در highstreetplumbing.co.uk تایپ کند ، صفحه خطایی دریافت نخواهد کرد. در عوض ، آنها به طور خودکار به وب سایت اصلی ، highstreetplumbing.com هدایت می شوند.

پارکینگ دامنه کمک می کند تا دیگران از نام دامنه شما استفاده نکنند و یافتن تجارت آنلاین شما را برای مشتریان آسان می کند.

آیا باید گزینه های غلط املایی دامنه را در نظر بگیرید؟
این منطقه دیگری است که در نهایت تلاش برای زیرک بودن می تواند شما را به دردسر بیندازد. باز هم ، شما می خواهید نام دامنه شما به راحتی به خاطر سپرده و تایپ شود و بهترین راه برای اطمینان از آن ساده نگه داشتن آن است.

اگر سعی کنید از غلط املایی در یک نام دامنه استفاده کنید ، احتمالاً افرادی که در حال نوشتن آن را به درستی هجی می کنند را از دست خواهید داد و این می تواند قشر عظیمی از مخاطبان شما باشد. به طور کلی ، بهترین شرط شما این است که از نام دامنه های پیچیده یا غلط املایی خودداری کنید.

بهترین طول نام دامنه کدام است؟
اگرچه ممکن است دوست داشته باشید highstreetplumbingbestlondonplumbers.com را به عنوان یک نام دامنه احتمالی ببینید ، اما به گفته gaebler.com ، واقعیت این است که هرچه کوتاه تر ، بهتر است.

در حقیقت ، طی چند سال گذشته مطالعات نشان داده است که طول ایده آل یک نام دامنه فقط هشت کاراکتر است.

در مورد نام های دامنه باید از چه نگرانی های مربوط به حریم خصوصی مطلع باشید؟
هنگام انتخاب نام دامنه خود ، از نگرانی درباره حریم خصوصی غافل نشوید. هر کسی می تواند یک جستجوی whois انجام دهد ، و اگر در نام دامنه حریم خصوصی آن اعمال نشده باشد ، انواع اطلاعات - از جمله آدرس خانه ، آدرس ایمیل ، نام و شماره تلفن - برای دیدن هر کسی نمایش داده می شود.

برخی از افراد با ثبت نام سایت های خود با نام های جعلی سعی در دور زدن آن دارند. اما این می تواند در نهایت خلاف شرایط خدمات باشد و سایت می تواند خاموش شود. با ثبت نام در حریم خصوصی whois برای نام دامنه خود ، به ویژه برای TLD های معروف مانند .com ، .net ، از این امر خودداری کنید. و .org

علاوه بر این ، اگر شما نیاز دارید که وب سایت خود را برای خریدهای آنلاین و معاملات کارت اعتباری حفظ کند ، می توانید از گواهی SSL برای نام دامنه خود محافظت کنید. گواهی SSL در حالیکه داده ها را بین سرورها ایمن نگه می دارد ، نام دامنه را به نام میزبان متصل می کند.

ثبت دامنه چه مدت طول می کشد؟
ثبت نام دامنه معمولاً از یک تا 10 سال طول می کشد. حتماً تاریخ انقضا را یادداشت کرده و نام را قبل از آن تمدید کنید. هر سرویس دهنده خوبی شروع به ارسال اعلان های مربوط به انقضا در ماه های قبل می کند ، بنابراین توجه کنید.
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان